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
auto
2024. 03. 04. hétfő

Annyira viszik a Volvo EX30-at, hogy Európában is gyártásba kerül

A jelentős kereslet miatt a Volvo EX30 2025-től a belgiumi Gentben is gyártásba kerül, úgy tűnik, hogy a kínai gyár nem tudja egyedül kielégíteni az igényeket.

Június elején volt a Volvo EX30 világpremierje, nyár közepén pedig Budapesten is megnézhettük a prémium B-SUV szegmensbe érkező, Geely alapokra épített modellt.

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

Az EX30 gyártása szeptemberben kezdődött Kínában, Zhangjiakouban, az első ügyfélautók pedig várhatóan 2024 első negyedévében érkeznek meg. Az érdeklődés óriási Európában és a világ többi országában egyaránt, ezért szükségessé vált a gyártási kapacitás bővítése. A Volvo szándéka, hogy a termelés lehetőleg ott történjen, ahol a kereslet is jelentkezik, ezért döntöttek a genti gyártás mellett.

Az európai helyszínnek köszönhetően a modell gyártása is rugalmasabb lesz, amely hozzásegíti a Volvót abban, hogy az elkövetkezendő években az EX30 legyen a vállalat egyik legnépszerűbb modellje. A siker része, hogy az EX30-at világszerte vonzó áron értékesítik, Magyarországon az induló ár hátsókerék-hajtással és a kisebb, bruttó 51 kWh-s lítium-vas-foszfát akkuval, Core felszereltségi szinten 14,49 millió forint.

Magyarországra érkezett a Volvo EX30 első példánya

A Volvo ambiciózus elektrifikációs stratégiával rendelkezik, terveik szerint 2030 után már csak tisztán elektromos autókat fognak forgalmazni, az évtized közepén pedig már a teljes eladás felét villanyautók fogják kitenni. Az EX30 döntő szerepet játszik ezekben a tervekben, és a Volvo arra számít, hogy a modell jelentősen hozzájárul majd növekedési és jövedelmezőségi céljakhoz.

A Gentben is gyártott XC40 és C40 modellekhez csatlakozva az EX30 lesz a harmadik tisztán elektromos Volvo modell, amelyet Európában készítenek, ami megerősíti a Volvo elektromosautó-gyártási pozícióját a régióban, és hangsúlyozza a genti gyár fontos szerepét a vállalat villamosítási stratégiájában.

@villanyautosok.hu

Mit NEM kell csinalni az elektromos Volvo C40-ben?

♬ Fadeaway – Official Sound Studio

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.