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
auto
2024. 05. 03. péntek

1341 lóerős bestia mutatja, milyen jövő várhat a Nissan GT-R-re

elektromos autó

Amikor azt hittük, hogy már mindent láttunk, a Nissan előhúzott még egy meglepetést a Japan Mobility Show sajtónapján: a Hyper Force tanulmányt pontosan akkora arcátlan merészséggel és radikalizmussal tárták elénk a tervezők, mint a széria többi tagját, csak ezúttal egy sportautó testében. Ha a Hyper Punknál azt kérdeztük, hogy az lehet-e a jövő Juke-ja, akkor ez itt a jövő GT-R-je.

A Hyper Force egy vízió egy tisztán elektromos, ultramagas teljesítményű, újgenerációs szuperautóról, ami azt a célt szolgálja, hogy a közönség, a rajongók, vagy éppen a kritikusok visszajelzései alapján belőjék a megfelelő irányt a termékfejlesztésnél. A koncepció összesen 1000 kW, azaz 1341 lóerős teljesítményt kínál négykerékhajtással, amit szilárdtest-akkumulátor lát el energiával.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

A japán autógyártó úgy számol, hogy 2028-ban már tömeggyártásban lehet a szilárdtest-akkumulátoros technológia, és úgy tudni, hogy a GT-R modell az elsők között lesz, amelyben letesztelik, mire is lehet képes ez a sokak által várt akkutechnológiai megoldás a villanyautókban.

Az e-4ORCE hajtásrendszert szuperkönnyű karbonszálas szerkezet és magas leszorítóerő segíti, így kivételes kanyarodás és kezelhetőség jellemzi a Hyper Force tanulmányt – emeli ki a Nissan. A külső dizájn a kiváló aerodinamikai teljesítményt előtérbe helyezve készült, amit a NISMO sportrészleggel közösen terveztek.

A koncepció két vezetési módot kínál: „R” (Racing) és „GT” (Grand Touring). A grafikus felhasználói felület az üzemmódnak megfelelően változtatja a színt és a kijelzőt, és úgy van kialakítva, hogy a vezetési körülményeknek megfelelően azonnal megjelenítse a sofőr számára a legszükségesebb információkat. Ezek a grafikák a Polyphony Digital videójáték-fejlesztő céggel való együttműködés eredményeként jöttek létre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.