PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

A legzordabb körülmények várják a tesztautókat, és ki sem kell őket vinni az épületből

elektromos autó

Október 23-án hétfőn a JLR (korábban Jaguar Land Rover) megnyitotta vadonatúj, kutatásra és fejlesztésre, valamint tesztelésre specializálódott létesítményét, kizárólag elektromos meghajtású járművei számára. A 250 millió fontból, átszámítva körülbelül 110,3 milliárd forintból megvalósított Future Energy Lab lehetővé teszi a vállalatcsoport villanyautóiba szerelt technológiák gyors tesztelését, valamint elektromos meghajtóegységek (EDU) gyártását is.

Az angliai Coventry külvárosában felhúzott, mintegy 30 ezer négyzetméteren elterülő központban olyan tesztrészlegeket is létrehoztak, ahol extrém időjárási viszonyokat képesek szimulálni, akár -40°C-tól egészen 55°C-ig. Így a jövő járműveinek fejlesztése során csökkenthető a szüksége annak, hogy világszerte különböző teszthelyszínekre szállítsák az autókat, amivel nem csak a költségek foghatók vissza, de a fenntarthatósági szempontok is jobban érvényesülnek – emeli ki közleményében az autógyártó.

A létesítmény eddig 200 új munkahelyet teremtett, és további 150 főt fog foglalkoztatni a közeljövőben.

„Gépjárműveink a tisztán elektromos autózás jövőjének élvonalában állnak, és ott is fognak maradni” – nyilatkozta Thomas Müller, a JLR termékfejlesztési igazgatója. „Ez a létesítmény, amely a Reimagine stratégiánk egyik központi eleme, elengedhetetlen a fejlett tesztelési képességek biztosításához, amelyek létfontosságúak lesznek az általunk büszkén fejlesztett modern luxusjárművek teljesítménye és megbízhatósága szempontjából.”

A JLR kilenc teljesen elektromos modell bevezetését tervezi 2030-ig a Jaguar, Range Rover, Defender és Discovery márkák alatt. A soron következő modell egy teljesen elektromos Range Rover lesz.

Ez az elektromos Range Rover lehet a Porsche Macan EV kihívója

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.