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 Az Európai Unió által júliusban bevezetett, a Kínából importált elektromos autókra kivetett büntetővám azt a célt szolgálja, hogy az európai autóipart megvédje a jelentős állami támogatásban részesülő, hatalmas túlkapacitással termelő kínai autógyártóktól. Csakhogy az extra vám nem kizárólag a kínai autógyártókat sújtja, hanem azon európai márkákat is, amelyek az alacsonyabb működési költségek miatt az ázsiai országba telepítették gyártósoraikat, és onnan szállítják termékeiket az európai piacra. Azt már előre látni lehetett, hogy az intézkedés nem lesz kimondottan népszerű ezen gyártók körében, és most egyikük hangot is adott aggodalmainak. A Cupra, a MINI és a Smart lehetnek az új EU vám legnagyobb európai vesztesei Wayne Griffiths, a Volkswagen Csoport részeként működő Cupra vezérigazgatója a Reuters hírportálnak nyilatkozott arról, hogy a cég óriási bajba kerülhet azzal, ha az Európai Bizottság megtartja a 21,3%-os importvámot. Kiemelte, hogy ez a szcenárió a Tavascan elektromos SUV végét jelentené, ugyanis a jelen piaci környezetben az autó nem bírja el az áremelkedést, és a gyártósor áttelepítése sem opció, miután a vállalat tetemes összeget költött a Volkswagen anhui gyártókapacitásának kiépítésére. A Tavascan eladásai nélkül pedig a Cupra nem lesz képes megfelelni az EU szén-dioxid-kibocsátási előírásának a jövő évben, ami súlyos bírsággal fog járni. Ennek következtében a vállalat költségcsökkentésre kényszerül, ami akár a spanyolországi főhadiszállásán foglalkoztatottak számának csökkentését is eredményezheti – figyelmeztet az igazgató. „Ez a vállalat egész pénzügyi jövőjét kockára teszi. Az volt a szándék, hogy megvédjük az európai autóipart, de számunkra ez éppen ellenkező hatást vált ki… Megoldást kell találnunk.” A Reuters hozzáteszi, hogy a Tavascanra, csakúgy, mint például a Mini villanyautóira, eredetileg 38% feletti extra vámot szabtak ki, ám ezt 21,3%-ra csökkentették a múlt hónapban. Griffiths elmondta, hogy jelenleg a spanyol és a német kormánnyal, valamint az Európai Bizottsággal is tárgyalásokat folytatnak a büntetővám mértékének csökkentése érdekében: „Nem vagyunk kínai márka, amely megpróbálja elárasztani az európai piacot. Autóink nem a tömegeknek készülnek. Az autónk nem egy támogatott termék. Mi teljesen más kategória vagyunk. Ezt próbáljuk elmagyarázni.” Villámteszt: Cupra Tavascan VZ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!