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 A Volvo Cars a fenntarthatóság és az elektromobilitás egyik leghangosabb szószólójaként azon kevés autógyártó közé tartozott, mely nemcsak örömmel fogadta az Európai Unió 2035-re kitűzött, belső égésű motoros új autók értékesítésének tiltásáról szóló rendeletét, hanem saját egyéni célt is meghatározott annál öt évvel korábbra. Úgy tűnik azonban, hogy a jelenlegi piaci környezet és a villanyautók terjedésének dinamikája őket is megijesztette: már nem csak tisztán elektromos autók értékesítésével számolnak 2030-ra. Itt a vége: a Volvo befejezte a dízelek gyártását Mint korábban beszámoltunk róla, a híresztelésekkel ellentétben szó sincs az európai villanyautó-piac összeomlásáról, mindössze a növekedés üteme lassult le az idei első félév adatai alapján. Ez is elég azonban ahhoz, hogy az autógyártók újratervezzék az elkövetkezendő évekre szóló stratégiájukat és beruházásaikat. Féléves statisztika: lassabban, de tovább nőttek a villanyautó-eladások Európában A Volvo Cars a tegnap kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy öt tisztán elektromos modellel a piacon, és további öt villanyautóval fejlesztés alatt, a teljes elektromosítás továbbra is a vállalat termékstratégiájának egyik fő pillérét adja. Ám a változó piaci körülmények és vásárlói kereslet alkalmazkodásra késztetik, és úgy számol, hogy a hibridek a vártnál nagyobb szerepet játszhatnak az eladásokban. Volvo EC40 A módosított célkitűzés szerint 2030-ra a globális eladásaik 90-100%-át a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek együttesen teszik ki. A maradék 0-10%-ot – a piac alakulásától függően – a mild hibridek adják majd. Ami a rövid távú terveket illeti, 2025-re a az elektromosított termékek aránya az eladásokon belül 50 és 60 százalék közé várható. „Elszántan hiszünk abban, hogy a jövőnk elektromos” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Az elektromos autók kiváló vezetési élményt nyújtanak, és növelik az olyan fejlett technológiák használatának lehetőségeit, amelyek javítják az általános vásárlói élményt. Nyilvánvaló azonban, hogy a villamosításra való áttérés nem lesz lineáris, az ügyfelek és a piacok pedig eltérő ütemben haladnak a technológia befogadásával. Pragmatikusak és rugalmasak vagyunk, miközben megőrizzük iparági vezető pozíciónkat a villamosítás és a fenntarthatóság terén.” A Volvo Cars villanyautó-kínálata jelenleg az EX40, EC40, EX30, EM90 és EX90 modellekből áll, de hamarosan bemutatkozik az ES90 is. Villanyautó teszt: Volvo EX30 Single Motor ER Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!