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
auto

Kevesebb új villanyautót vettünk, mint tavaly

elektromos autó piac
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

Februárban folytatódott a hazai piac jelentős átalakulása, ám ennek nem a villanyautók voltak a főszereplői.

A tisztán elektromos meghajtás eladásai még csökkentek is az év második hónapjában.

Típusok

2024 azonos hónapjához képest 7 százalékkal kevesebb, 690 darab villanyautót adtak el hazánkban most februárban és ismét a Kia EV3 szerezte meg az első helyet a két Tesla előtt.

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

# Típus 2025. február
1 KIA EV3 67
2 TESLA MODEL 3 60
3 TESLA MODEL Y 45
4 BYD SEAL 40
5 BYD SEAL U 31
6 BYD DOLPHIN 28
7 BYD ATTO 3 26
8 VOLVO EX30 25
9 BMW IX1 21
10-11 HYUNDAI IONIQ 6 19
10-11 VOLKSWAGEN ID.7 19
12 HYUNDAI IONIQ 5 18
13-14 BMW I5 16
13-14 BMW IX3 16
15 HYUNDAI KONA 15
16 BMW I4 14
17 FORD EXPLORER 13
18 MINI ACEMAN 11
19-20 FORD CAPRI 9
20-20 HYUNDAI INSTER 9
Egyéb: 188
Összesen: 690

A negyedik és hetedik hely között négy pozíciót bérelt ki a BYD, majd a tavalyi év egyik sztárja, a Volvo EX30 következik. A Top 10 további helyezéseit a BMW iX1, illetve holtversenyben a Hyundai IONIQ 6 és a Volkswagen ID.7 szerezték meg.

# Típus 2025. január-február Változás
1 KIA EV3 115
2 TESLA MODEL 3 85 -23%
3 TESLA MODEL Y 70 -76%
4 BYD SEAL 69
5 BYD SEAL U 65
6 BYD ATTO 3 56 17%
7 VOLVO EX30 43 -17%
8 MERCEDES EQE 40 48%
9 FORD EXPLORER 38
10 BYD DOLPHIN 35 35%
11 MINI COOPER 32
12-13 BMW IX1 30 76%
12-13 BMW I4 30 -14%
14 HYUNDAI KONA 28 -62%
15 HYUNDAI IONIQ 6 27 42%
16 VOLKSWAGEN ID.7 26 100%
17 BMW IX3 24 -11%
18-19 HYUNDAI IONIQ 5 23 77%
18-19 VOLKSWAGEN ID.3 23 64%
20 BMW I5 21 250%
Egyéb: 373
Összesen: 1253 +12%

Az első két hónap adatából már kicsit jobban látszik, hogyan indult az idei év.

Az EV3 forgalmazásának kezdete, az első ügyfélautók átadása erős pozíciót biztosított a Kiának, amely az e-Niro egykori sikerét ismételheti meg a modellel.

A Tesla Model 3 eladásai 23 százalékkal csökkentek hazánkban, míg a Model Y 76 százalékot esett vissza. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy csak pár hónap múlva látszik majd tisztán, hogy mennyit ártott a márkának Musk ténykedése, itt most még túl sok az egyszeri tényező. Az új Model Y kiszállításai egyébként március 8-án kezdődtek meg Európában.

A BYD Sealből tavaly az első két hónapban még csak négyet adtak át, a Seal U pedig ekkor még csak rendelhető volt hazánkban. Az Atto 3 növekedési számai már relevánsabbak, 17 százalékkal fogyott több az SUV-ből.

A Volvo EX30 -17 százaléka valószínűleg annak tudható be. hogy a tavalyi év elején sok előrendelés kiszállítása kezdődött meg.

A Mercedes elektromos autói Magyarországon továbbra is dacolnak a globális trendekkel, nálunk nagyon szépen, közel 50 százalékkal növekedett az EQE és az árkategóriájához képest nagyon előkelő hely a nyolcadik.

A Ford Explorer sikeresen elcsípte a Top 10 alját, a BYD Dolphin pedig +35 százalékkal kezdte az évet.

A Top 20 második felének vesztesei a BMW i4 és iX3, valamint a Hyundai Kona voltak. A BMW lépcsőshátújának számaiba valószínűleg beleharapott az i5 érkezése (20. hely), míg a Konának a konszern-testvér EV3 okozhat fejfájást.

Márkák

A márkák rangsorát februárban a BYD vezette a Tesla előtt. A harmadik a BMW lett, de csak egy hajszállal előzték meg a Kiát. Az ötödik hely is konszernen belül maradt, a Hyundai végzett itt.

# Márka 2025. február
1 BYD 136
2 TESLA 108
3 BMW 76
4 KIA 75
5 HYUNDAI 61
6 VOLVO 38
7 VOLKSWAGEN 33
8 MERCEDES 28
9 FORD 28
10 MINI 18
11 AUDI 13
12 SKODA 11
13 TOYOTA 11
14 CUPRA 8
15 PORSCHE 8
16 NISSAN 7
17 PEUGEOT 7
18 CITROEN 7
19 OPEL 5
20 SSANGYONG 5
Egyéb 7
Összesen: 690

Az első két hónap számai is hasonló képet mutatnak, BYD-Tesla 1-2, azonban ezen a listán a Kia végzett a BMW előtt.

A legtöbb vásárlót a Tesla, a Hyundai, az Audi és a Nissan veszítették, míg a BYD a Kia és a Ford indították legerősebben az új évet a még értékelhető darabszám kategóriájában.

# Típus 2025. január-február Változás
1 BYD 239 203%
2 TESLA 158 -61%
3 KIA 136 325%
4 BMW 124 14%
5 HYUNDAI 90 -14%
6 MERCEDES 87 7%
7 VOLKSWAGEN 72 80%
8 VOLVO 69 1%
9 FORD 64 482%
10 MINI 32 967%
11 CUPRA 24 4%
12 TOYOTA 23 53%
13 AUDI 22 -19%
14 CITROEN 22
15 SKODA 15 -50%
16 PORSCHE 15
17 NISSAN 14 -33%
18 OPEL 13 44%
19 PEUGEOT 9 800%
20 SSANGYONG 9
Egyéb: 16
Összesen: 1253 +12%

Konszern szinten csoportosítva az év eleji adatokat, szintén a BYD vezet, de itt már a két koreai cég együtt lenyomta az amerikait és a Hyundai-Kia a második. A Tesla mellett a BMW Csoport és a Volkswagen Csoport tudtak még 100 feletti darabszámot eladni.

# Cégcsoport 2025. január-február Változás
1 BYD 239 203%
2 HYUNDAI-KIA 226 65%
3 TESLA 158 -61%
4 BMW CSOPORT 156 39%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 148 23%
6 MERCEDES-BENZ 87 7%
7 GEELY 69 1%
8 FORD 64 482%
9 STELLANTIS 50 178%
10 TOYOTA 25 32%
11 NISSAN 14 -33%
12 KG MOBILITY 9
13 RENAULT CSOPORT 5 -38%
14 DONGFENG 1
15 HONDA 1 -50%
16 SAIC 1 -97%
17 JLR 0 -100%
18 MAZDA 0 -100%
19 NIO 0
20 SUBARU 0 -100%
Egyéb 0
Összesen: 1253 +12%

Hajtásláncok

Idén februárban 10.575 új személyautót adtak el Magyarországon, ami 166 darabos visszaesés a tavalyi év azonos hónapjához képest. Az első két hónapban még így is pozitív a mérleg, ötszázalékos pluszban van az újautó-piac.

A villanyautók a tavalyihoz képest valamivel kisebb, 6,4 százalékos részesedést tudhattak magukénak. Nem jó az irány, de nem kizárt, hogy ez főként a Tesla sara, mert a többiek zömmel azért szépen növekedtek.

A sima hibridek tartják a 15 százalékot, a dízelek viszont valami miatt új erőre kaptak, csak februárban 32 százalékkal növekedtek az eladásaik, így most 14 százalék felett van a részesedésük. Talán ezt a hajtásláncot választják a plug-in hibridektől elpártolni látszó vásárlók (február -30%)? A jelentősebb konzekvenciák levonásával azért megvárnánk minimum a negyedév végét.

A legnagyobb átalakulás azonban mégis a benzines és mild hibrid piacon van. Míg utóbbi hajtáslánc tavaly épphogy csak megszerezte az első helyet, most már 36%-on áll a részesedése, miközben a hagyományos benzinesek eladásai jelentősen csökkentek és már csak az autók kevesebb mint negyede volt ilyen motorral szerelve.

A januári eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Egy koreai típus vezeti a magyar villanyautós toplistát

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.