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 Februárban folytatódott a hazai piac jelentős átalakulása, ám ennek nem a villanyautók voltak a főszereplői. A tisztán elektromos meghajtás eladásai még csökkentek is az év második hónapjában. Típusok 2024 azonos hónapjához képest 7 százalékkal kevesebb, 690 darab villanyautót adtak el hazánkban most februárban és ismét a Kia EV3 szerezte meg az első helyet a két Tesla előtt. # Típus 2025. február 1 KIA EV3 67 2 TESLA MODEL 3 60 3 TESLA MODEL Y 45 4 BYD SEAL 40 5 BYD SEAL U 31 6 BYD DOLPHIN 28 7 BYD ATTO 3 26 8 VOLVO EX30 25 9 BMW IX1 21 10-11 HYUNDAI IONIQ 6 19 10-11 VOLKSWAGEN ID.7 19 12 HYUNDAI IONIQ 5 18 13-14 BMW I5 16 13-14 BMW IX3 16 15 HYUNDAI KONA 15 16 BMW I4 14 17 FORD EXPLORER 13 18 MINI ACEMAN 11 19-20 FORD CAPRI 9 20-20 HYUNDAI INSTER 9 Egyéb: 188 Összesen: 690 A negyedik és hetedik hely között négy pozíciót bérelt ki a BYD, majd a tavalyi év egyik sztárja, a Volvo EX30 következik. A Top 10 további helyezéseit a BMW iX1, illetve holtversenyben a Hyundai IONIQ 6 és a Volkswagen ID.7 szerezték meg. # Típus 2025. január-február Változás 1 KIA EV3 115 – 2 TESLA MODEL 3 85 -23% 3 TESLA MODEL Y 70 -76% 4 BYD SEAL 69 – 5 BYD SEAL U 65 – 6 BYD ATTO 3 56 17% 7 VOLVO EX30 43 -17% 8 MERCEDES EQE 40 48% 9 FORD EXPLORER 38 – 10 BYD DOLPHIN 35 35% 11 MINI COOPER 32 – 12-13 BMW IX1 30 76% 12-13 BMW I4 30 -14% 14 HYUNDAI KONA 28 -62% 15 HYUNDAI IONIQ 6 27 42% 16 VOLKSWAGEN ID.7 26 100% 17 BMW IX3 24 -11% 18-19 HYUNDAI IONIQ 5 23 77% 18-19 VOLKSWAGEN ID.3 23 64% 20 BMW I5 21 250% Egyéb: 373 – Összesen: 1253 +12% Az első két hónap adatából már kicsit jobban látszik, hogyan indult az idei év. Az EV3 forgalmazásának kezdete, az első ügyfélautók átadása erős pozíciót biztosított a Kiának, amely az e-Niro egykori sikerét ismételheti meg a modellel. A Tesla Model 3 eladásai 23 százalékkal csökkentek hazánkban, míg a Model Y 76 százalékot esett vissza. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy csak pár hónap múlva látszik majd tisztán, hogy mennyit ártott a márkának Musk ténykedése, itt most még túl sok az egyszeri tényező. Az új Model Y kiszállításai egyébként március 8-án kezdődtek meg Európában. A BYD Sealből tavaly az első két hónapban még csak négyet adtak át, a Seal U pedig ekkor még csak rendelhető volt hazánkban. Az Atto 3 növekedési számai már relevánsabbak, 17 százalékkal fogyott több az SUV-ből. A Volvo EX30 -17 százaléka valószínűleg annak tudható be. hogy a tavalyi év elején sok előrendelés kiszállítása kezdődött meg. A Mercedes elektromos autói Magyarországon továbbra is dacolnak a globális trendekkel, nálunk nagyon szépen, közel 50 százalékkal növekedett az EQE és az árkategóriájához képest nagyon előkelő hely a nyolcadik. A Ford Explorer sikeresen elcsípte a Top 10 alját, a BYD Dolphin pedig +35 százalékkal kezdte az évet. A Top 20 második felének vesztesei a BMW i4 és iX3, valamint a Hyundai Kona voltak. A BMW lépcsőshátújának számaiba valószínűleg beleharapott az i5 érkezése (20. hely), míg a Konának a konszern-testvér EV3 okozhat fejfájást. Márkák A márkák rangsorát februárban a BYD vezette a Tesla előtt. A harmadik a BMW lett, de csak egy hajszállal előzték meg a Kiát. Az ötödik hely is konszernen belül maradt, a Hyundai végzett itt. # Márka 2025. február 1 BYD 136 2 TESLA 108 3 BMW 76 4 KIA 75 5 HYUNDAI 61 6 VOLVO 38 7 VOLKSWAGEN 33 8 MERCEDES 28 9 FORD 28 10 MINI 18 11 AUDI 13 12 SKODA 11 13 TOYOTA 11 14 CUPRA 8 15 PORSCHE 8 16 NISSAN 7 17 PEUGEOT 7 18 CITROEN 7 19 OPEL 5 20 SSANGYONG 5 Egyéb 7 Összesen: 690 Az első két hónap számai is hasonló képet mutatnak, BYD-Tesla 1-2, azonban ezen a listán a Kia végzett a BMW előtt. A legtöbb vásárlót a Tesla, a Hyundai, az Audi és a Nissan veszítették, míg a BYD a Kia és a Ford indították legerősebben az új évet a még értékelhető darabszám kategóriájában. # Típus 2025. január-február Változás 1 BYD 239 203% 2 TESLA 158 -61% 3 KIA 136 325% 4 BMW 124 14% 5 HYUNDAI 90 -14% 6 MERCEDES 87 7% 7 VOLKSWAGEN 72 80% 8 VOLVO 69 1% 9 FORD 64 482% 10 MINI 32 967% 11 CUPRA 24 4% 12 TOYOTA 23 53% 13 AUDI 22 -19% 14 CITROEN 22 – 15 SKODA 15 -50% 16 PORSCHE 15 – 17 NISSAN 14 -33% 18 OPEL 13 44% 19 PEUGEOT 9 800% 20 SSANGYONG 9 – Egyéb: 16 – Összesen: 1253 +12% Konszern szinten csoportosítva az év eleji adatokat, szintén a BYD vezet, de itt már a két koreai cég együtt lenyomta az amerikait és a Hyundai-Kia a második. A Tesla mellett a BMW Csoport és a Volkswagen Csoport tudtak még 100 feletti darabszámot eladni. # Cégcsoport 2025. január-február Változás 1 BYD 239 203% 2 HYUNDAI-KIA 226 65% 3 TESLA 158 -61% 4 BMW CSOPORT 156 39% 5 VOLKSWAGEN CSOPORT 148 23% 6 MERCEDES-BENZ 87 7% 7 GEELY 69 1% 8 FORD 64 482% 9 STELLANTIS 50 178% 10 TOYOTA 25 32% 11 NISSAN 14 -33% 12 KG MOBILITY 9 – 13 RENAULT CSOPORT 5 -38% 14 DONGFENG 1 – 15 HONDA 1 -50% 16 SAIC 1 -97% 17 JLR 0 -100% 18 MAZDA 0 -100% 19 NIO 0 – 20 SUBARU 0 -100% Egyéb 0 – Összesen: 1253 +12% Hajtásláncok Idén februárban 10.575 új személyautót adtak el Magyarországon, ami 166 darabos visszaesés a tavalyi év azonos hónapjához képest. Az első két hónapban még így is pozitív a mérleg, ötszázalékos pluszban van az újautó-piac. A villanyautók a tavalyihoz képest valamivel kisebb, 6,4 százalékos részesedést tudhattak magukénak. Nem jó az irány, de nem kizárt, hogy ez főként a Tesla sara, mert a többiek zömmel azért szépen növekedtek. A sima hibridek tartják a 15 százalékot, a dízelek viszont valami miatt új erőre kaptak, csak februárban 32 százalékkal növekedtek az eladásaik, így most 14 százalék felett van a részesedésük. Talán ezt a hajtásláncot választják a plug-in hibridektől elpártolni látszó vásárlók (február -30%)? A jelentősebb konzekvenciák levonásával azért megvárnánk minimum a negyedév végét. A legnagyobb átalakulás azonban mégis a benzines és mild hibrid piacon van. Míg utóbbi hajtáslánc tavaly épphogy csak megszerezte az első helyet, most már 36%-on áll a részesedése, miközben a hagyományos benzinesek eladásai jelentősen csökkentek és már csak az autók kevesebb mint negyede volt ilyen motorral szerelve. A januári eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Egy koreai típus vezeti a magyar villanyautós toplistát Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!