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
auto

A Toyota elvette az első helyet a BYD-tól a villanyfurgonok magyar piacán

elektromos autó piac
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

2025 áprilisában 112 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban, ami mindössze 6 százalékos növekedésnek felelt meg az előző évhez képest.

Az első négy hónap után azért még így is +59 százaléknál járunk.

A áprilisi személyautós statisztika itt található:

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

Egyelőre mindenki a Model Y hátsó lámpáit nézi a magyar újautó-piacon

Típusok

A kishaszongépjárművek piacán természetesen jóval alacsonyabb eladási számokkal találkozunk, mint a személyautóknál, ráadásul itt talán még jobban látszik, hogy mikor fut be egy nagyobb szállítmány egy adott típusból. Így túl sokat nem kell beleolvasni egy adott hónap számaiba.

Ezzel együtt figyelemreméltó, hogy új No.1 került a lista élére áprilisban, mégpedig a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota egy típusa, a Proace City.

Persze tudjuk, hogy ez egy Stellantis gyártmány (Berlingo/Combo/Doblo/Rifter) álruhában, de ettől még az első hely a Toyota neve mellett szerepel. Hasonlóan jól, a harmadik helyen futott be a Procae Max is. Ez szintén az európai partner üzemeiből gördül ki.

A két Toyota között a Ford Transit Customé let az ezüstérem.

# Típus 2025. április
1 TOYOTA PROACE CITY 20
2 FORD TRANSIT CUSTOM 10
3 TOYOTA PROACE MAX 9
4-5 MERCEDES CITAN 8
4-5 MERCEDES SPRINTER 8
6 MERCEDES VITO 7
7-8 FORD TRANSIT 6
7-8 OPEL COMBO 6
9-10 PEUGEOT PARTNER 5
9-10 TOYOTA PROACE 5
11-12 CENNTRO LOGISTAR 100 4
11-12 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 4
13-14 NISSAN TOWNSTAR 3
13-14 RENAULT MASTER 3
15-18 CENNTRO LOGISTAR 200 2
15-18 CITROEN C3 2
15-18 CITROEN JUMPER 2
15-18 DACIA SPRING 2
19-24 CITROEN BERLINGO 1
19-24 FARIZON SV 1
19-24 FARIZON V6E 1
19-24 FIAT DOBLO CARGO 1
19-24 GOUPIL G4 1
19-24 RENAULT KANGOO VAN 1
Egyéb:
Összesen: 112

Az első négy hónap után azonban még mindig a BYD ETP3 áll az éves lista élén és továbbra is erős a verseny a második pozícióért. A Logistar 100, az ID.Buzz Cargo és a Partner három eladott példányon belül vannak egymáshoz képest.

# Típus 2025.
január-április
Változás
1 BYD ETP3 87 222%
2 CENNTRO LOGISTAR 100 49 390%
3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 47 370%
4 PEUGEOT PARTNER 46 360%
5 OPEL COMBO 39 200%
6 TOYOTA PROACE CITY 34 -24%
7 TOYOTA PROACE MAX 26
8 MERCEDES SPRINTER 25 525%
9 FORD TRANSIT CUSTOM 22
10 MERCEDES CITAN 20 43%
11 TOYOTA PROACE 18 20%
12 CITROEN JUMPER 16
13 MERCEDES VITO 13 -35%
14 NISSAN TOWNSTAR 12 -43%
15 CITROEN BERLINGO 11 120%
16 FIAT DOBLO CARGO 9
17 FORD TRANSIT 8 -73%
18 RENAULT KANGOO VAN 8 167%
19 RENAULT MASTER 7
20 PEUGEOT EXPERT 5 -50%
Egyéb 24
Összesen: 502 +59%

Egyelőre pont az ehavi nyertes Toyota Proace City az idei év egyik vesztese, negyedével kevesebb fogyott belőle eddig. De ennél nagyobb volt a visszaesés a Mercedes Vito, a Nissan Townstar és a Peugeot Expert eladásaiban is.

Márkák

A márkák listáját is a Toyota vezette áprilisban, köszönhetően a két Proace jó szereplésének. Őket a Mercedes követi, amely a 4., 5. és 6. helyre kvalifikált típusokat az előző hónapban. A harmadik a Ford lett.

# Márka 2025. április
1 TOYOTA 34
2 MERCEDES 23
3 FORD 16
4 OPEL 6
5 CENNTRO 6
6 PEUGEOT 5
7 CITROEN 5
8 VOLKSWAGEN 4
9 RENAULT 4
10 NISSAN 3
11 DACIA 2
12 FARIZON 2
13 FIAT 1
14 GOUPIL 1
Egyéb:
Összes: 112

Az első négy hónapot a BYD vezeti, igaz előnye nem nagy a Toyota előtt.  A Mercedes a Peugeot és a Cenntro tudtak még 50-nél több elektromos furgont eladni idén.

# Márka 2025.
január-április
Változás
1 BYD 87 222%
2 TOYOTA 78 30%
3 MERCEDES 58 53%
4 PEUGEOT 55 175%
5 CENNTRO 52 333%
6 VOLKSWAGEN 47 370%
7 OPEL 42 -33%
8 CITROEN 32 300%
9 FORD 30 0%
10 RENAULT 15 400%
11 NISSAN 12 -43%
12 FIAT 10
13 DACIA 4 -86%
14 FARIZON 2
15 GOUPIL 1 -88%
16 MAXUS 1
Egyéb
Összesen: 526 +59%

Csoport szinten a Stellantis van az élen és ez nem is meglepő, tekintve, hogy a márkák között a 4., 7. és 8. hely az övék. Ebben persze nincsenek benne a harmadik Toyota számai, úgyhogy ha – csak elméletben, persze – azokat is hozzáadjuk, elmondhatjuk, hogy a konszern egy nagyon sikeres elektromos palettát gyárt Európának. A második hely a BYD-é.

Egyelőre csalódás a tavalyi első helyezett Mercedes-Benz szereplése és a 2024-es bronzérmes Ford is csak a hetedik helynél jár eddig az idei évben.

# Cégcsoport 2025.
január-április
Változás
1 STELLANTIS 139 53%
2 BYD 87 222%
3 TOYOTA 78 30%
4 MERCEDES-BENZ VANS 58 53%
5 CENNTRO 52 333%
6 VOLKSWAGEN CSOPORT 47 370%
7 FORD 30 0%
8 RENAULT CSOPORT 19 -41%
9 NISSAN 12 -43%
10 GEELY 2
11 GOUPIL 1 -88%
12 MAXUS 1
Egyéb:
Összesen 526 +59%

Hajtáslánc

Idén áprilisban 1862 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 6 százaléka, azaz 112 darab volt tisztán elektromos.

Az első négy hónapban összesen 526 elektromos kisáruszállító fogyott (+59%), amivel részesedésük 6,7 százalékra nőtt, így ismét is ez volt a második legnépszerűbb hajtáslánc.

Azért az nem túl biztató, hogy az eddigi tetemes növekedési ütem erősen visszaesett.

Januárban még 320% volt a plusz, 2025 első két hónapja már csak 159%-ot mutatott, az első negyedévet pedig 85%-os növekedéssel zártuk. Ez most 59 százalékra csökkent.

A benzinesek maradtak a 2,5 százalékos részesedésnél, a hibridek és plug-in hibridek együtt is alig értek el 0,4 százalékot, míg a mild hibridek 3,3 százalékra nőttek.

A dízelek 86 százaléka persze megkérőjelezhetetlen első helyet biztosít.

A márciusi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé:

A BYD-t nem lehetett megverni az elektromos furgonok piacán sem

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.