PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Már a luxust is Kína diktálja: megjelent a Huawei elektromos limuzinja

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

A Huawei és az Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC) közös márkája, a Maextro elkezdte értékesíteni első modelljét, az S800 luxuslimuzint, mely közvetlenül a Mercedes-Maybach riválisaként a kínai prémium autópiac elitklubjának terméke.

A Maextro S800 indulóára 708.000 jüan (kb. 34,6 millió forint), ami – ahogyan ezt a kínai gyártóktól már megszokhattuk – lényegesen alacsonyabb, mint a korábban beharangozott, átszámítva közel 50 millió forintos ár.

A Maextro S800 a Huawei legújabb ADS 4 intelligens vezetési rendszerét használja, amely mesterséges intelligencia alapú tanulással működik, és 360 fokos érzékelést biztosít négy LiDAR és további 32 szenzor segítségével. A biztonság kiemelt szempont: az új Xuanwu architektúra és a masszív acélelemek révén a karosszéria kiemelkedő merevséggel és törésvédelemmel bír. A jármű teljesen alumínium alvázon alapul, fejlett felfüggesztéssel, légrugózással és hátsókerék-kormányzással. Az utastér prémium anyagokból – például borjúbőr, kristály és nemesfa – készült, és öt elegáns színvilágban érhető el.

A háromképernyős Harmony ALPS 2.0 rendszer és a digitális tükrök a technológiai luxust szolgálják. A hátsó utasok kényelmét fekvő pozícióba dönthető, masszázsfunkciós „zéró gravitációs” ülések és motoros válaszfal garantálja. Az „Executive Island” konzolban hűtő, UV sterilizálós rekesz, biometrikus széf és melegíthető–hűthető pohártartó is helyet kapott. A négyzónás klíma, intelligens világítás és gesztusvezérelt sötétítőüvegek tovább növelik a komfortot. A csillagos égbolt-effektusos panorámatető hangulati élményt nyújt. A plüssborítású csomagtér 445 liter helyet kínál.

A luxuslimuzin két hajtáslánccal került piacra: teljesen elektromos (BEV) és hatótávnövelt elektromos (EREV) változatban. A BEV típusok kétmotoros hajtással, 97 kWh-s akkumulátorral és akár 702 km CLTC-hatótávval rendelkeznek, míg az EREV változatok egy 1.5T benzinmotorral kiegészített rendszert használnak, 65 kWh-s akkumulátorral, és akár 1333 km összesített hatótávval. A gyorsulási adatok a prémium kategóriához méltók: a legerősebb elektromos S800 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg az EREV hárommotoros verziója 4,5 másodperc alatt.

Az 5,48 méter hosszú, 2 méter széles, 1,536 méter magas, és 3,37 méter tengelytávú limuzin legolcsóbb változata ötszemélyes kialakítású, a négyüléses elektromos verziókért legkevesebb 818.000 jüant kell fizetni. A kínálat legdrágább tagja négyszemélyes és hatótávnövelt hajtású, ez 1.018.000 jüanba kerül.

A korlátozott, 599 darabos „pionír széria” kiadás kiszállítása június 26-án kezdődik, a sorozatgyártású modellek augusztus közepétől érkeznek a kínai piacra.

Majdnem 5 és fél méter hosszú, de lazán szlalomozik a Huawei villanyautója

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás