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
auto

Holnaptól rendelhető a magyar piac legolcsóbb villanyautója

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

Az Emil Frey döntött úgy, hogy felveszi kínálatába a kínai Leapmotor autóit – ez az a cég, amelyikbe a Stellantis szállt be azért, hogy Európába is elhozza az olcsó villanyautókat.

De mennyire olcsó az az olcsó?

Olcsó, kínai

A 2023 őszének nagy meglepetése volt a Stellantis bejelentése, miszerint megvásárolták a kínai Leapmotor részvényeinek 21 százalékát, valamint egy holland székhelyű európai vegyesvállalatot is létrehoznak, amelyben 51 százalék a részesedésük, így gyakorlatilag az ő kínálatukban jelenhetnek meg a márka autói a kontinensen.

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

Az első és bizonyos szempontból legizgalmasabb modell a T03 volt. A forgalmazás 2024 szeptemberében kezdődött meg nyolc országban, amelyet idén márciusban továbbiak követtek.

Egy hónapja adtuk hírül, hogy megvan már a magyar importőr is az Emil Frey személyében, ma pedig egy sajtótájékoztatón kiderült az is, hogy pontosan mit tudnak és mennyibe kerülnek az első modellek.

A hazai importőr azt mondja, az országos értékesítési hálózatot magyar és szlovák alkatrészraktárak támogatják és a típus építőkockáinak 90 százaléka raktárról elérhető is lesz.

T03

A T03 bizonyos értelemben a legizgalmasabb típus volt a kínai márka részéről, hiszen itt egy újabb megfizethető árú modellről beszélünk.

Tavaly az európai premieren 19 ezer euróval nyitott a típus és most az egyszer a magyar ár is ezen a szinten van, ami kisebb csoda a 27 százalékos áfa ismeretében.

Leapmotor T03
Hosszúság (mm) 3620
Szélesség (mm) 1652
Magasság (mm) 1577
Tengelytáv (mm) 2400
Tömeg (kg) 1250
Csomagtartó (liter) 210 / 880
Ülések száma 4
Fordulókör (m) 9,7
Akkukapacitás (kWh, nettó) 36
WLTP hatótáv (km) 265
Végsebesség (km/h) 130
Motor teljesítmény (kW) 70
Motor teljesítmény (LE) 95
Motor nyomaték (Nm) 158
Töltési teljesítmény (AC/DC, kW) 6,6 / 48
Ár (HUF) 7.490.000
Garancia 6 év / 150 ezer km
Akkugarancia 8 év / 160 ezer km (80% SoH)

A T03 méretben leginkább talán a Dacia Spring vetélytársa lehet a hazai piacon. Bár technikailag a BYD Dolphin Surf, a Citroën ë-C3 és a Hyundai Inster is az olcsó elektromos kisautók kategóriájába sorolandók, sőt talán még a kisakkus Renault 5 is befér ide, ezek a modellek 20-40 centivel hosszabbak, nagyobbak nála.

A Springet a teljesítmény, dinamika, hatótáv és töltési teljesítmény szempontjából simán veri papíron a T03, de a csomagtér a román márkánál tágasabb.

Cserébe, legalábbis első tapintásra, a T03 anyaghasználata barátságosabb, minőségibb.

Ennek a csomagnak most már magyar ára is van, mégpedig 7,5 millió forint, amelynél kevesebbért ma nem vásárolható új elektromos autó hazánkban. Ráadásul 0%-os THM is elérhető a típushoz.

A fenti ár a magánszemélyekre érvényes, cégek a listaárat fizetik, ami egy hajszállal magasabb, 7,8 millió forint. Ők viszont (még) elvileg tudnak állami támogatásra pályázni.

A T03 csak egyetlen felszereltségben érhető el, így nem kell sokat gondolkodni, csak a színt lehet kiválasztani.

Alapáron elektronikus kéziféket, automata légkondit, műbőr kormányt, elektromos tükröket és ablakokat, hátsó parkradarokat és tolatókamerát, valamint árnyékolóval ellátott panoráma napfénytetőt kapunk.

A kormány mögötti 8 colos kijelző mellé egy 10 colos is került középre, amit Wifi és 4G adatkapcsolat tesz hasznosabbá. Az európai változatba a vezető és utasoldali, két elülső-oldalsó, valamint két függönylégzsák került, de számos vezetéstámogató és elektronikus balesetmegelőző funkció is a fedélzeten van.

A T03 Európának szánt példányait kezdetben a Stellantis lengyel üzemében szerelték össze – itt volt a végszerelés a konténerekben érkező fődarabokból, így kikerülték az EU büntetővámját. Ám március végén ez a projekt leállt, a lengyel gyártás egyszerűen túl költséges volt, így a kocsik most ismét Kínából érkeznek hozzánk, de állítólag továbbra is tervben van az európai összeszerelés folytatása.

C10

A Leapmotor C10 egy a T03-nál jóval nagyobb, családi méretű autó, amelynek hatótávja és teljesítménye is sokkal hosszabb utakra lett tervezve.

Leapmotor C10
Hosszúság (mm) 4739
Szélesség (mm) 1900
Magasság (mm) 1680
Tengelytáv (mm) 2825
Tömeg (kg) 2055
Csomagtartó (liter) 435 / 1410
Ülések száma 5
Fordulókör (m) 10,8
Akkukapacitás (kWh, nettó) 69,9
WLTP hatótáv (km) 420
Végsebesség (km/h) 170
Motor teljesítmény (kW) 160
Motor teljesítmény (LE) 218
Motor nyomaték (Nm) 320
Töltési teljesítmény (AC/DC, kW) 6,6 / 84
Ár (millió HUF) 14.990.000 / 15.690.000
Garancia 6 év / 150 ezer km
Akkugarancia 8 év / 160 ezer km (80% SoH)

A 4,7 méteres hossz a D-SUV kategóriába sorolja az autót, ami olyan nagyvadak játszótere, mint a Tesla Model Y, a Hyundai Ioniq 5, a Volkswagen ID.4 és konszern-testvérei.

Töltési teljesítményben és hatótávban ezekkel nem versenyképes a C10, de a jóval kedvezőbb,

magánszemélyeknek 15 milliós indulóár kompenzálhat a kompromisszumokért.

A biztonság egyébként nem tartozik a kompromisszumok közé, ugyanis a típus ötcsillagos eredményt kapott az EuroNCAP tesztjén.

Az európai alapfelszereltség része a kétzónás klíma, a hőszivattyú, automata LED fényszórók, elektromosan állítható első ülések, NDC kulcs, 360-as kamera és tolatóradarok, egy 12 hangszórós hangrendszer, vezeték nélküli telefontöltő, és elektromosan árnyékolható panorámatető.

A kormány mögötti 10,25 colos kijelző mellé középre egy 14,6-os, 2,5k felbontású került, amely persze Wifi és 4G képes.

Ez a modell is megkapta a hat légzsákot és a vezetéstámogató és ütközéselkerülő rendszereket.

Az alap Style mellett kapható lesz egy Comfort felszereltség is, amelyben a hűtött és fűtött műbőr ülések mellett kormányfűtés, elektromos csomagtérajtó, belső LED hangulatvilágítás és nagyobb, 20 colos felnik is vannak.

A C10-ből a tisztán elektromos változat mellett lesz hatótávnövelt REEV (más néven ReX, EREV) verzió is, amiben az a különleges, hogy ára megegyezik a villanyautóéval.

A rendelések, mindkét típusra holnap, június 11-én kezdődnek az Emil Frey M5 Centerben, az első autókat pedig még a hónap végéig át is adják.

Magyarországra jönnek a Leapmotor villanyautói

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.