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
auto

Új személyautókat tervez a Ford Európának

üzlet
2025. 07. 22 - Biró Balázs - 0
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

Az utóbbi években jelentősen szűkült a Ford európai személyautó-kínálata és ez nem csak az elektromos átállásnak volt köszönhető. A stratégiai döntés mögött az a megfontolás állt, hogy – európai szinten – kis gyártóként nem kell, nem rentábilis minden szegmensben jelen lenniük.

Lehet azonban, hogy kicsit túl messzire mentek a karcsúsítással.

Maradnak

A Ford európai eladásainak csökkenése nem most kezdődött. A számok már 2019-ben beestek a korábbi szint alá és a COVID után nem is tudtak visszakapaszkodni. Ebben nyilván nem segített, hogy olyan jól ismert típusnevek tűntek el, mint a Fiesta, a Mondeo, a Galaxy, vagy épp a Focus, amely idén év végén vonul nyugdíjba.

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

Ford Explorer

Eközben a vállalat újdonságai, mint az elektromos Explorer és Capri egyelőre nem lettek igazán népszerűek. Bár tesztjeink szerint jó autókról van szó, az Automotive News adatai szerint az idei év első öt hónapjában mindössze 5000 Capri és 16.000 Explorer fogyott Európában. A cég kölni gyártóbázisán már vissza is kellett venni a műszakok számából és félő volt, a cég akár kivonulhat az európai személyautó-piacról.

Ford Capri

A cég sokat vár viszont egyik legnépszerűbb európai modellje, a Puma új elektromos változatától, amely a megfizethető villanyautók piacára lépett be nemrég.

A szakmai portál, illetve német testvérlapja az Automobilwoche most úgy értesült, a Ford új stratégiát fogadott el, amelynek értelmében új modelleket fejlesztenek ki Európának, ami azt jelzi, hogy továbbra is terveznek régiónkkal.

Ford Puma Gen-e

A hír forrása egy a Ford kereskedőinek küldött üzenet volt, amely a sajtó birtokába jutott. Eszerint

 

a Ford igazgatótanácsa úgy döntött, hogy a cég folytatja az új modellek kifejlesztését az európai piacra, amelyektől az eladások szerény növekedését várja. Több új járműről van szó, van, amit önállóan, másokat partnerekkel közösen készítenek elő és lesz köztük hibrid, illetve tisztán elektromos is.

Hogy pontosan milyen autókról van szó, azt nem árulták el, de a német lap felelevenít egy 2023-as Ford interjút amelyben egy lehetséges MEB platformos Fiesta-utódról is szó volt, így nem tartják kizártnak, hogy az ID.2 család Ford logós testvért kaphat.

Villanyautó teszt: Ford Puma Gen-e

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás