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
auto
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

A Tesla negyedéves beszámolójában az aktuális számok mellett mindenki az olcsóbb modellekre és az idei kilátásokra volt kíváncsi.

Néhány kérdésre választ kaptunk, a többit valószínűleg a konferenciahíváson teszik majd fel az elemzők.

Kevésbé rossz

A vállalat már július elején közzétette gyártási és értékesítési adatait. Ebből kiderült, hogy előbbi a tavalyival megegyező mértékű volt, az értékesítés darabszáma viszont 13 százalékkal csökkent – ez megegyezett azzal, amit az idei első negyedévben láttunk.

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

A Tesla a második negyedév során legyártotta nyolcmilliomodik autóját – a piros Model Y a Giga Berlinben gördült le a szalagról.

Az energiatárolók kiszállításai csupán enyhén növekedtek 2024 azonos időszakához képest, viszont az első hat hónapban összességében közel 50 százalékkal nőttek az eladások.

Az igazi kérdés persze most az volt, mindez hogyan hatott a pénzügyi eredményre.

A cég befektetői számára jó hír, hogy az adózott nyereség első negyedéves 71 százalékos csökkenése 16 százalékra mérséklődött a Q2-ben. Az árbevétel 16, a bruttó nyereség pedig 15 százalékkal volt a 2024-es szint alatt, miközben a vállalat 13 százalékkal kevesebb autót értékesített.


A cég készpénze és a készpénzzel egyenértékű befektetései továbbra is kevéssel 37 milliárd dollár alatt vannak, egy hajszállal csökkentek. A vállalat a tavalyinál 48 százalékkal többet, 1,59 milliárd dollárt költött kutatás-fejlesztésre, a CAPEX költés pedig 5 százalékkal 2,4 milliárdra nőtt.

A cég GAAP bruttó haszonkulcsa, valamint az autóeladások nyereségrátája is 17,2 százalékra javult, miközben a CO2 kreditek nélküli, valamint az EBITDA eredmény is 15 százalékra nőtt. A Tesla Energy haszonkulcsa ismét 30 százalék fölé ment, míg a teljes cég működési eredménye 4,1 százalék volt. Ez utóbbi tavaly ilyenkor 6,3 százalékon állt, az idei első negyedévben viszont sokéves mélypontra, 2,1 százalékra csökkent.

Ígéretek

A legfontosabb kérdés a jövőt illetően talán a soron következő termékek bejelentése, de azért nagy figyelem övezi az FSD/Robotaxi és akkuprogramok előrehaladását is.

A cég most megerősítette, hogy júniusban megtörtént az új, olcsóbb jármű első példányainak legyártása és az év második felében beindul ennek sorozatgyártása is. Hogy ez pontosan mi lesz, arról többet most sem tudtunk meg.

A Tesla a robotaxi kapcsán nem mondott sok újdonságot az írott anyagban, de megerősítették, hogy készülnek a szolgáltatási terület bővítésére, illetve el akarják majd hagyni az autóban ülő biztonsági felügyelőt is. A cég szerint csak minimális befektetést jelent majd új városokra kiterjeszteni a szolgáltatást. Európában továbbra is az engedélyekre várnak az FSD Supervised program elindításához.

A cég tájékoztatása szerint a Semi és a Cybercab sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad a 2026-os start felé, még idén elkezd üzemelni saját lítiumfinomítójuk és katódgyáruk is Texasban, valamint megkezdik az LFP cellák gyártását is az energiatároló termékekhez.

Tájékoztatás: a cikk szerzője TSLA részvényekkel rendelkezik.

Ismét csökkentek a Tesla eladásai, de a piac rosszabbra számított

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás