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
auto

Percenként egy új autó – digitális szupergyár indult el Kínában

Július 28-án hivatalosan is megnyitotta Kínában új okosgyárát az Avatr Technology, amelyet a Changan Automobile, a Huawei, a China Unicom és más iparági szereplők közreműködésével fejlesztettek. A kínai autógyártó vállalat „szupergyárként” hivatkozik az új létesítményre, amit teljes mértékben digitalizáltak, és 5G-vel, illetve mesterséges intelligenciával működtetnek. A gyártósor különlegessége, hogy percenként képes egy járművet elkészíteni, miközben a rendszer 1280-féle személyre szabott gyártási konfigurációt is támogat – akár különböző hajtásláncok és márkák között is.

A teljes gyártási folyamat end-to-end digitalizált: minden eszköz és gyártóberendezés egy egységes 5G-hálózatra csatlakozik, így a rendeléstől az autó elkészültéig minden mozzanat valós időben nyomon követhető. A gyár több mint 40 fejlett technológiát alkalmaz, köztük digitális ikerpárokat (digital twins), amelyek optimalizálják a termelési láncot. A minőség-ellenőrzést 369 monitorrendszer, 26 minőségi kapu és mesterséges intelligenciára épülő képfelismerő rendszer biztosítja – összesen 25 gyártási szcenárióban és 73 munkaállomáson.

Az új gyár nemcsak a technológia, hanem az üzleti ambíciók szempontjából is kulcsszerepet játszik az Avatr jövőjében. A vállalat megerősítette, hogy hamarosan bemutatja új csúcsmodell SUV-ját, amelyet a Huawei-jel közösen fejlesztettek, és amely az Avatr következő generációs portfóliójának zászlóshajója lesz. A hosszú távú cél sem kevésbé ambiciózus: 2030-ra 17 új modellt kívánnak piacra dobni, köztük szedánokat, SUV-kat, egyterűeket és sportautókat, miközben az éves globális értékesítést 800 ezer darabos szintre szeretnék emelni.

Az Avatr már eddig is dinamikus növekedést mutatott: 2024-ben 73 ezer járművet adtak el, ami több mint kétszerese a 2023-as eredménynek. A nemzetközi terjeszkedés is felgyorsult: 2024-ben 25 országba és régióba léptek be, köztük Thaiföldre és Dubajba, továbbá megkezdték az előkészületeket az európai forgalmazáshoz is.

Ezek a kínai luxusautók még az európai piacot is felforgathatják

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás