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 Hivatalosan is a világ leggyorsabb elektromos autója lett a BYD luxusmárkája, a YangWang U9 modellje. Az U9 Track Edition szupersportautó a németországi Papenburg ATP tesztpályán állította fel a 472,41 km/h-s rekordot. Az U9 Track Edition a Kínában már forgalmazott modell alapjaira épül, azaz nem egy felturbózott prototípus száguldott a tesztpályán. Az alapokat a világ első sorozatgyártásban lévő 1200 V-os villanyautó-platformja adja, melyet a BYD mérnökei kifejezetten a szélsőséges igénybevételekre is felkészített hőmérsékletszabályozó rendszerrel egészítettek ki. Az e⁴ Platform négymotoros hajtáslánca motoronként 555 kW-os teljesítményt képes leadni, így a teljes rendszer több mint 3000 lóerőt produkál. Ezzel az U9 teljesítmény/tömeg aránya 1217 LE/tonna, ami a benzinmotoros hiperautók között is az élmezőnybe illik. A sebességrekordhoz persze nem elég a nyers erő: a DiSus-X intelligens felfüggesztés és a hajtáslánc finoman hangolt nyomatékirányítása gondoskodott arról, hogy a kocsi még az 500 km/h-ás sebességet megközelítve is stabil és kontrollálható maradjon. Az autó formavilága megegyezik a sorozatgyártású U9 modellel, ami alapvetően meghatározza az aerodinamikát, de azt opcionális szénszálas első légterelővel egészítették ki, amely extrém tempónál is biztosítja a tapadást. A rekordkísérlethez a YangWang mérnökei a Giti fejlesztőivel közösen olyan speciális semi-slick gumiabroncsot alkottak, amely az egyedi gumikeveréknek és különleges bordázatnak köszönhetően extrém gyorsulásnál és fékezésnél is minimálisra csökkentik a gumi és a felni közötti elmozdulást, amely szintén hozzájárult a jobb stabilitáshoz és az extrém tempó melletti biztonsághoz. A sportautó volánja mögött ülő tapasztalt német autóversenyző, Marc Basseng, aki már tavaly is felállított egy villanyautós sebességrekordot, az újabb rekorddöntés után így nyilatkozott: „Úgy hittem, tavaly elértem a maximumot, felértem a csúcsra, nincs tovább. Nem gondoltam volna, hogy megdöntöm a saját rekordomat, ráadásul ilyen hamar. de mégis itt vagyunk, ugyanazon a pályán, új technikával, ami képes volt a rekorddöntésre.” A YangWang U9 világrekordja az elektromobilitás számára több puszta számháborúnál. A BYD ezzel a teljesítménnyel azt üzeni, hogy a villanyautók nemcsak környezetbarát alternatívák, de képesek felülírni mindazt, amit eddig a szupersportautókról gondoltunk. Az U9 a „body posture control” rendszerrel és intelligens architektúrájával egyszerre feszegeti a fizikai határokat és teremti meg a fenntartható hiperautó új kategóriáját. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!