A nemrég frissített – és egyelőre csak Amerikában kapható – új Tesla Model S kapcsán vendégeskedett a Tesla vezetőségének két jól ismert tagja Jay Lenónál, ahol főleg a típus változásairól volt szó, de elejtettek két érdekes félmondatot egyéb témákban is. Kezdődhet a találgatás. Fejlesztések Lars Moravy a Tesla főtervezője a szó műszaki értelmében – ő a mérnöki munkáért felelős alelnök, akitől a legtöbb első kézből származó információt szoktuk kapni a cég technológiai újdonságairól. Franz von Holzhausen pedig a dizájncsapat vezetője.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 A két férfi az ismert amerikai tévés Jay Leno YouTube csatornáján vendégeskedett, hogy a nemrég frissített Model S újdonságairól, változtatásairól beszéljenek. Franz von Holzhausen (balra) és Lars Moravy (jobbra). Forrás: Jay Leno’s Garage, YouTube Ezeknél azonban sokkal érdekesebb volt két információmorzsa, amelyet megosztottak. Amikor Leno azt kérdezte, hogy mennyire vagyunk attól, hogy mindig 100 százalékra tölthessük az autók akkumulátorait mindenfajta negatív következmények nélkül, Moravy először az LFP akkucellákról beszélt, amelyek elmondása szerint jól viselik az ilyen igénybevételt, nyugodtan tele lehet mindig tölteni az aksit. Ezután azonban mondott egy érdekes új információt: hamarosan olyan nikkeles (NMC/NCA) cellát kezd alkalmazni a Tesla, amelynek köszönhetően nyugodtan 90 százalékra lehet majd tölteni az autót a mostani 80 százalékos ajánlás helyett. Hogy a „hamarosan‟ mit jelent, mely típusok kapják ezt meg, és a saját 4680-as aksijaikról van-e szó, vagy valamelyik beszállítjuk fejlesztéséről, arról nem esett szó – lehet találgatni, elméleteket gyártani. Új dizájnnyelv A Tesla kapcsán sokszor elhangzik, hogy nagyon szűk a gyártó portfóliója, igazából öt-hat különböző modellt gyárt csak és azok frissítései is alig-alig térnek el egymástól külsőleg. Kérdés, minek van dizájncsapata egyáltalán a cégnek. Ebben a kritikában persze van némi igazság, de talán pont a legújabb Model 3 és Y nyitott ebben új irányt, ahol már legalább annyira átszabták a kocsikat, mint más autógyártók szokták egy ráncfelvarrásnál. Emellett persze tudjuk, hogy készül a Cybercab, az új Roadster, az önvezető kisbusz, jön a Semi új változata, Optimus a robot is fejlődik és a cég napelemes és akkus termékei is igényelnek némi dizájntervezést. De a fentiek nagyon sok meglepetést nem tartogatnak a külcsín tekintetében, szinte mindent megmutattak már. Azonban úgy néz ki, más is készül még a Teslánál, von Holzhausen ugyanis azt mondta, hogy sokat dolgoztak a stúdióban a Tesla következő dizájn-irányvonalán és ennek gyümölcse hamarosan láthatóvá válik, amit ő személyesen nagyon vár már. Ennél többet természetesen nem árult el, de ez arra enged következtetni, hogy új, és a mostanitól eltérő formavilágú termék bejelentésére készülnek…. valamikor a közeljövőben. Közel 600 kilométeres hatótávval érkezett az új Model Y Performance Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!