PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

IAA 2025: Nio ET9 – a legdrágább Nio

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

A NIO idén nem állított ki hivatalosan a müncheni autókiállításon, de a helyi jelenlétét kihasználva azért szervezett egy eseményt az aktuális zászlóshajó, az 5,3 méteres luxusszedán, a NIO ET9 európai bemutatására.

Az ET9 a prémium kategóriába pozicionált NIO többi autója közül is kiemelkedik mind méretben, mind pedig tudásban. Az 5,3 méteres hosszhoz 3,25 méteres, már-már kisteherautókat idéző tengelytáv társul, ami négy cm-rel még a Mercedes EQS tengelytávjánál is nagyobb.

NIO ET9
Hosszúság (mm) 5325
Szélesség (mm) 2017
Magasság (mm) 1621
Tengelytáv (mm) 3250
Tömeg (kg) 2379

A NIO lenyűgöző, kilenc autóból álló kínálatának a NIO ET9 messze a legnagyobb tagja. ET5 és ET7 néven két szedánt, ES6, ES7 és ES8 (Európában EL6, EL7 és EL8) néven két SUV-t, EC6 és EC7 néven pedig két SUV kupét kínálnak (ez utóbbi kettő Európában nem elérhető). A kínálat Európában is sokakat érdeklő darabja pedig az ET5t, ami az ET5 modell kombi változata.

A privát jetek kényelmére és exkluzivitására utal a Landjet dizájn elnevezés. A kényelem legfontosabb eleme az úthibákat kisimító aktív futómű, amit egy startup, a Clear Motion szállít a NIO-nak. Az esemény is ennek a rendszernek a bemutatására volt felfűzve.

A SkyRide néven futó rendszer lengéscsillapítóra épített aktív egysége a másodperc ezred része alatt képes reagálni azokra az úthibákra vagy egyenetlenségekre, amikkel az autó haladás közben találkozik. Így a kocsiszekrény alig mozdul el, a bent ülők pedig csak nagyon keveset éreznek az úthibákból. Sajnos az autóval az utcára nem tudtunk kimenni, mert a 999 példányban gyártott First Edition egyes sorszámú kínai belpiacos példánya nem rendelkezett megfelelő papírokkal az európai használathoz, de a NIO szalonon belül rekonstruálták az autó bemutatójakor is előadott pezsgőspoharas tesztet.

Teljesen persze ez a rendszer sem képes kisimítani az úthibákat – aki erre vágyik, az vegyen repülőgépet, viccelődött Christian Steinmann, a Clear Motion vezérigazgatója – de szédületes, hogy mennyire gyorsan tud reagálni a felület egyenetlenségeire a rendszer, ami nem pásztázza a kerekek előtti útfelületet, pusztán a lengéscsillapítók változása alapján igyekszik kitalálni, hogy mi kerülhetett a kerekek elé. A rendszer olyan szintű szabályozásra képes, amivel akár a fekvőrendőrök ívét is képesek lekövetni, ráadásul ehhez még komfort módba sem kell tenni, hiszen a keményebb futómű hangolást alkalmazó Sport mód esetén is azonnal tud reagálni az úthibára. A rendszer a lengéscsillapítóval akár 22 cm-es mozgást is képes előidézni, aminek köszönhetően ilyen trükkökre is rávehető az autó:

@villanyautosok.hu

NIO ET9 Jedi mód #iaa2025 #villanyautosok #nio #nioet9

♬ eredeti hang – villanyautósok

A NIO ET9 az első autó a világon, amibe a Clear Motion SkyRide rendszere bekerült, de a cég együtt dolgozik más gyártókkal, például a Porschéval is, hogy több modell is megkaphassa ezt a forradalmian új aktív futóművet.

A kormányzást a NIO steer-by-wire rendszerrel oldotta meg, ami nemcsak az első, de a hátsó kerekeket is kormányozza. A rendszer alacsony tempónál a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes, nagy tempónál pedig azokkal azonos irányba fordítja. Az első a parkolóban vagy városban való manőverezést, az utóbbi pedig az autópályás stabilitást segíti. A hátsó kerekek 8,3 fokos elfordulása ilyen tengelytáv mellett döbbenetesen kicsi, 10,9 méteres fordulókört eredményez. A rendszer arra is képes, hogy a korrigálja a felhasználói inputot. Nem írja felül a sofőr akaratát, de az elvárt eseményhez igazítja a kerék elfordulásokat, hogy a manőver biztonságosan végrehajtható legyen. A steer-by-wire rendszernek köszönhetően a kormány áttételezése a sebességtől függően változik, így ugyanaz a kormányelfordulás nagyobb tempónál kisebb kerékelfordulást eredményez, mint alacsony sebességnél.

A NIO ET9 már a gyártó következő generációs beltér dizájnját kapta, aminek a meghatározó elemei valószínűleg megjelennek majd a többi modell frissített változatában is. A beltér csendjét a dupla üvegezés mellett aktív zajcsökkentő rendszer felügyeli, amit koncert minőségű hangrendszer egészít ki.

A műszerfal teljes szélességében végigfutó képernyő ma egy divatos megoldás a felső kategóriában. A rövid ismerkedés alatt az nem derült ki, hogy mennyire testre szabható, de elsőre elég informatívnak tűnik.

Persze a NIO ET9-ben nem az első ülésen ülő személy a legfontosabb, hanem az, aki hátra ül be. Bár az autó szélessége lehetővé tenné akár három ülés kialakítását is, ez az a kategória, ahol a fontos emberek nem fognak szorosan egymás mellé ülve utazni. Bőven elég két ülés is a hátsó sorba. Mindkét utas óriási lábteret, méretes képernyőt, felhajtható lábtartót és dönthető háttámlát kap a fűtés mellett szellőztetéssel is ellátott ülésekhez. A kényelmüket érintőképernyős vezérlés, mini hűtő és egy rejtett tároló is segíti.

Az üvegtető alatt lévő árnyékolót oldalanként mindkét utas külön külön tudja állítani, és természetesen az oldalablakokra is került motorosan felhúzható árnyékoló.

Az étkezéshez vagy a munkához a repülőgépeken lévőhöz hasonló rendszerű, kihajtható asztalkát is talál az utas a könyöklőben.

Lehet, hogy a forma alapján kézenfekvőnek tűnik, hogy a csomagtérajtóval együtt a hátsó szélvédő is nyílik, de az biztosan megnehezítette volna az utastér hangszigetelését. Így viszont a tágas rekeszhez viszonylag szűk nyílás tartozik. De végül is ez nem egy olyan autó, amivel költözködni fog a tulajdonosa. Elég, ha egy-két koffer elfér. Mivel az ET9 egy valódi villanyautó, az orrában is van egy méretes csomagtartó, így a sofőr holmijának nem kell az utas cuccaival keverednie.

De a NIO ET9 lényege a 900 voltos architektúra, ami lehetővé teszi, hogy a 100 kWh-s akkut akár 600 kW teljesítménnyel is tölteni lehessen. Az 1200 voltos szilícium-karbid teljesítményelektronika a 925 voltos, 340 kW-os állandó mágneses hátsó szinkronmotorral és a 180 kW-os első aszinkron motorral 520 kW-os teljesítményt nyújt, a maximális nyomatéka pedig 700 Nm. Az akkupakkot NMC kémiás, 46105-ös hengeres CATL cellákból építették fel, és természetesen kompatibilis a NIO akkucsere állomásainak negyedik generációjával. Az ET9 álló helyzetből 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt képes felgyorsulni, a hatótávja a CLTC mérés szerint 650 km. Egy 5 perces töltés alatt állítólag 255 km-re (CLTC) elegendő energia tölthető az autóba.

A NIO ET9 egyelőre még nem szerepel az európai kínálatban, így itteni ára sincs még, de Kínában az indulóár 109 ezer dollárnak megfelelő jüan, ami nagyjából 37 millió forint.

A cikkben szereplő kínai árakat kizárólag tájékoztató jelleggel váltjuk át magyar forintra az aktuális árfolyam alapján. Ezek az árak nem tükrözik az esetleges magyarországi forgalomba helyezés esetén fizetendő tényleges vételárat, amely tartalmazná a 27%-os áfát, a logisztikai költségeket, az uniós importvámot, valamint kínai gyártás esetén a kiegyenlítő vámot is.
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás