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 2016-ban a Totalcar két újságírója kalandos utazásra indult. Azt vették a fejükbe, hogy a magyar fővárosból „elemes” autóval mennek a nürnbergi játékvásárra. Az utazáshoz választott, az akkori kínálatban egyébként remek Kia Soul a kor töltőhálózata mellett természetesen nem igazán volt alkalmas egy ilyen, 800 km-es útra. Ennek fényében nem véletlen, hogy a projekt a Torkosborz-művelet nevet kapta. Persze az olvasót a szívás érdekli, amit meg is kapott, hiszen mind az odaút, mind pedig a visszaút két napig tartott, és a visszaúton kilenc alkalommal is tölteni kellett az autót. Döbbenetesen sokat változott az elektromobilitás az elmúlt közel tíz évben. Ma már nem tartja senki sem bolondnak azokat, akik egy ilyen útra elektromos autóval indulnak, hiszen egy 700-800 km-es út ma már nem igazán kihívás egy tisztán elektromos autóval. Közbeiktatott töltés nélkül ugyan még mindig nem lehet megtenni az utat, de egy-két rövid megállóval már letudható a táv. A müncheni autókiállításra idén egy Hyundai Ioniq 9-cel mentünk, ami döbbenetesen könnyen teljesítette a kihívást. Odaúton a navigáció javaslatait követtük a töltések ütemezéséhez, míg visszaúton a saját elképzelésünk szerint választottuk ki a töltés helyét. A hajnali veresegyházi indulást követően délben már Münchenben ebédeltünk, és a hazautat is be tudtuk sűríteni a második kiállításon töltött napunk végébe. A részletek kiderülnek az útról készült alábbi videóból: A Hyundai Ioniq 9-et természetesen a szokott alapossággal is kipróbáltuk, amiről az alábbi cikk készült. Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq 9 – az igazán kényelmes utazóautó Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!