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 A Tesla negyedéves pénzügyi jelentésének ismertetése után a vállalat felső vezetése a szokásos módon egy telekonferencián válaszolt a pénzügyi elemzők és a kisbefektetők kérdéseire. Úgy fogalmaztak, átmeneti korszakban, két növekedési fázis között van a cég.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 Üzletágak Bár a Tesla még mindig leginkább egy személyautó-gyártó, a következő évben-években a vállalat többi üzletága tartogatja a legnagyobb potenciált a cég vezetése szerint. Az első kulcsterület, az AI kézzelfogható, fizikai termékebe költöztetése, amely az FSD-ben, a robotaxi hálózatban és az Optimus nevű humanoid robotban ölt testet. Az FSD program kapcsán elmondták, hogy Amerikában immár mindenkinek elérhető az új 14-es főverzió, amely hamarosan a 14.2-vel lesz széles körben telepítve. A jelenlegi 14.1x változatokat csak kiemelt tesztelő kapták meg, akik visszajelzései alapján készül a mindenkinek elérhető 14.2. A 14.3 vagy 14.4-es változatok egyikével jövőre érkezik az érvelő, gondolkodó logika is az autókba, amely például egy parkolóba érve ki tudja találni, mennyire valószínű, hogy lesz-e ott üres hely, és ha igen, akkor megkeresi. Az FSD szoftvert futtató hardver kapcsán elmondták, hogy az AI5 chip hatalmas előrelépés lesz, mert a cég mérnökei egyre jobban értik, mit lehet, vagy épp kell elhagyni az általános hardverekhez képest és kifejezetten a Tesla szoftverére tervezik a hardvert. Ezért lesznek olyan területek, ahol például negyvenszer hatékonyabb lesz, mint a jelenlegi AI4. A vállalat mérnökei legutóbb például a hagyományos GPU-t törölték teljesen ki az AI5 dizájnjából, mert rájöttek, erre nincs szükség. Az is kiderült, hogy mind a Samsung, mind a TSMC gyártani fogja az AI5 chipet, mert a Tesla azt szeretné, hogy „túl sok‟ készüljön ezekből. Ami nem kell az autókba, vagy Optimusba, az mind megy majd a vállalat saját adatközpontjaiba. 500 ezer autónál jár a Gigafactory Texas. Jó hír, hogy a cég mérnökei még nem tettek el arról, hogy a korábbi HW3 autókra is megjelenjen a legfejlettebb FSD szoftver. A csapat vezetője elmondta, hogy a jövő év közepéig szeretnének egy optimalizált változattal előállni a régebbi vasra, de amennyiben ez nem fog menni, akkor is gondoskodnak a vásárlókról (cserélik a számítógépet). Mostanra már közel tízmilliárd kilométert vezettek le az FSD-vel a cég ügyfelei, az év végére pedig 8-10 városra szeretnék kiterjeszteni a robotaxi hálózatot is. Az év végéig Austin legnagyobb részén már kiveszik a biztonsági sofőrt az autókból. Jelenleg ezek az alkalmazottak azért ülnek ott, mert a cég tudja, hogy akár egyetlen baleset is azonnal világszenzáció lenne a médiában, ezért ahogy Musk fogalmazott, paranoid módon óvatosak ezen a téren. Az Optimus robot legújabba, harmadik generációjának premierje valamikor 2026 első negyedévében várható és Musk szerint ezt már kifejezetten a tömeggyártás követelményeihez tervezték. Az egyik másik fő terület az akkumulátoros energiatárolás lesz. 2026 elején kezdi meg a termelést a legújabb, houstoni Megafactory, amely a nemrég bejelentett Megablock nevű terméket is gyártja majd. Ez a Megapack 3 akkumulátorok hálózati integrációjához szükséges több egyéb berendezést integrál, leegyszerűsítve és meggyorsítva a telepítést. Állítólag az ügyfelektől sok pozitív visszajelzést kaptak Itt a következő új termék a Megapack 4 ipari energiatároló lesz, amely egy elektromos alállomás funkcióit olvasztja magába és közvetlenül lesz majd képes 35 kV-os rendszerekhez kapcsolódni. Az energia üzletág egy kissé elfeledett eleme a napelemes biznisz, melynek kapcsán új hír, hogy a Gigafactory New York megkezdte a Tesla saját napelem paneljeinek gyártását. Az ütemterv szerint halad a Semi nevadai gyárának beüzemelése is. A jövő év második negyedévében megkezdik a nagy mennyiségű sorozatgyártás felpörgetését. Bár az FSD csapat most kizárólag a személyautókra koncentrál, ha már lesz megfelelő mennyiségű adatok a kamionokból is, akkor viszonylag egyszerű lesz azokra szabni az önvezető szoftvert. Az autók kapcsán a legnagyobb mennyiségi növekedés a Cybercab gyártástól várható, amely 2026 második negyedévében kezdődik meg. Stabilizálódó számokat jelentett a Tesla a rekord árbevétel után 1000 km Supercharger használatot kapsz ajándékba új Model 3 vagy Model Y autódhoz, ha szocske ajánlói kódjáról indítod a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!