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
auto

200 kilométer feletti hatótávot tud, és 2,5 millió forint ez az új kínai kisautó

elektromos autó

Mostanra már mindenki számára világossá vált, hogy miért éppen Kína a villanyautózás édenkertje: a számtalan helyi autógyártónak kínált állami kedvezmények és a tömeggyártásból fakadó méretgazdaságosság nem csupán az elérhető elektromos modellek számát emelte az egekbe, hanem az autók árát is jelentősen leapasztotta, amire még rásegítenek a vásárlóknak nyújtott támogatások is. Így például ha valaki csupán városi közlekedésre szeretne egy saját szuperolcsó villanyautót, az akár már átszámítva két és félmillió forintért is hozzájuthat a Great Wall Motors most bemutatott kisméretű járművéhez. Az R1-es a májusban megalapított ORA elektromos autókkal foglalkozó részleg dolgozóinak kezei közül került ki, és kedvező vételára ellenére egészen jó hatótávot tudhat magáénak. A 33 kWh-s akkupakk a gyártó szerint 320 kilométer megtételére elegendő, ez azonban a NEDC szerint értendő, így valószínűbb egy 220 kilométer körüli valós hatótávolság.

Megjelenését tekintve az autó a Smart Forfour és a Honda Urban EV keverékét juttatja eszünkbe, de mélyen farkasszemet nézve az elülső fényszórókkal akár egy sci-fi filmből szökött, az emberiség leigázására készült robotot is felfedezhetünk benne. Ugyanakkor az internetezők között sokan inkább cukinak tartják az ORA R1-est, szóval ez már csak ízlés kérdése. Az viszont elgondolkodtató, hogy mennyire életbiztosítás ezzel a villanyautóval közlekedni, ugyanis a méretéből adódóan az ütközési energia elnyerésére szolgáló gyűrődési zóna sem sikerült túlságosan nagyra. Persze egy valamit biztos nem fog senki a kocsival csinálni, mégpedig száguldozni, ugyanis a meghajtást egy mindössze 35 kW-os villanymotor végzi, és a végsebesség is vélhetően 100 km/h-n fog tetőzni. Van viszont mindenféle okos funkció a kocsiban, amihez a kínaiak nagyon értenek, így attól nem kell tartani, hogy a kisautó nem minősül teljes értékű járgánynak.

A Great Wall ORA R1 már rendelhető Kínában, három éves, vagy 120 000 kilométeres garanciával a teljes autóra, a legfontosabb alkatrészekre pedig 8 éves, vagy 150 000 kilométeres jótállás vonatkozik. Kínán kívül egyelőre nem lehet hozzájutni a kocsihoz, de a Great Wall korábban hangoztatta, hogy más piacokra is szeretne betörni villanyautóival.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.