PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Már több mint három év telt el, mióta az amerikai hatóságok felfedezték, hogy a Volkswagen autóinak károsanyag-kibocsátási adatai nem felelnek meg a valóságnak, és kirobbantották minden idők legnagyobb autóipari botrányát, de a Dieselgate még mindig milliárdos nagyságrendű összegeket von el a német autógyártó költségvetéséből. Az már ismeretes, hogy csak az Egyesült Államokban 14,7 milliárd dollárjába fájt a Volkswagennek megegyezni a kormánnyal, kártérítést fizetni a hatóságoknak, valamint visszavásárolni, vagy kijavítani a szennyező autóit. Ebből a pénzből épül például az Electrify America töltőhálózata az észak-amerikai kontinensen, mely nemrég a legelső 350 kW-os töltővel jutalmazta meg Kaliforniát. Ez viszont mindössze az összes költség egy része, hiszen a Volkswagen még most is vagyonokat költ a dízelbotrány utáni kompenzációra – erről beszélt a vállalat pénzügyi igazgatója a Boersen-Zeitung német hetilapnak. Frank Witter elmondta, hogy a VW konszern 2015 óta több mint 27 milliárd eurót (átszámítva körülbelül 8 billió 640 milliárd forintot) költött a részvényesekkel és a fogyasztókkal folyó pereskedésre, büntetésekre, valamint javításokra, melyek csökkentik a dízelautók kiemelkedő károsanyag-emisszióját. A Volkswagennek idén szeptemberben meg kellett jelennie a bíróságon, ahol a befektetők 9,2 milliárd eurót követeltek kártérítésként, arra hivatkozva, hogy a gyártónak még azelőtt értesítenie kellett volna őket a botrányról, mielőtt azt a hatóságok megtették, és híre ment az egész világon. A sértettek azzal érveltek, hogy ha ez így történt volna, akkor még időben tudtak volna lépni a pénzük megmentéséért, mielőtt a részvények 37%-ot veszítenek értékükből a hivatalos közlemény kiadása utáni napokban. VW Golf TDI Clean Diesel. Vagy mégsem? Forrás: Wikipedia A CFO azt is hozzátette, hogy 2018-ban 5,5 milliárd eurót vitt el a dízelbotrány, de ezzel még mindig nincs vége, ugyanis 2019-ben további 2 milliárdos összegre számít a Volkswagen, és még 2020-ban is erre fog elmenni 1 milliárd euró. Aztán persze ki tudja, hogy milyen kiadások jönnek még, amikkel nem számolnak a németek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!