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
auto
2024. 04. 27. szombat

Bentley: Vásárlókat visz el a Tesla, de a villanyhajtás még nem elég jó

elektromos autó

Az elektromos autókat nagyon sokan a dúsgazdagok játékszereinek tartják, amiből arra következtethetnénk, hogy észszerű lenne minden luxusautó-gyártónak legalább egy tisztán villanyos járművet építenie, és máris ömlene a pénz a kasszába. A valóság azonban egészen mást mutat, a legnagyobb presztízzsel rendelkező, tündöklő és méregdrága luxuskocsikat gyártó vállalatok, mint például a Bentley és a Rolls-Royce, csupán kóstolgatják a villanyhajtást, ingatag lábakon álló terveket szőve egy tisztán elektromos autóról valamikor a következő évtizedben. Pedig igény valóban lenne rá a magas jövedelmű fogyasztók körében: a Bentley vezérigazgatója, Adrian Hallmark egy az Autonews hírportálnak adott interjújában beszélt arról, hogy vásárlóinak legalább 40%-a fontolóra venné egy villanyautó megvételét. Vannak azonban olyan vagyonos társadalmi rétegek, melyek még náluk is hajlamosabbak lennének elektromosan közlekedni, ők pedig éppen azért nem a Bentley autóit nézegetik, mert a brit gyártónak nincs teljesen elektromos modellje. Ezek a vásárlók rendszerint inkább Teslát visznek haza, vagy a Porsche valamelyik plug-in hibridjét. A Bentley úgy gondolja, hogy őket könnyen magához tudná édesgetni egy teljesen villanyhajtású személyautóval, jelentős növekedési pályára állítva a céget, de csak valamikor 2025 környékén, vagy még később. Ennek oka pedig nem más, mint hogy Hallmark szerint a jelenleg elérhető energiasűrűség az akkumulátorban vagy elégtelen hatótávot eredményezne, vagy olyan erősen lekorlátozná az autó méretét, hogy az már nem lenne hű a márka nevéhez.

Bentley EXP12 Speed 6e elektromos tanulmány

A Bentley tavaly novemberben jelentette be, hogy épít egy teljesen elektromos meghajtású luxusautót, idén márciusban pedig már arról számoltak be a hírportálok, hogy az első ilyen jármű már készülőben van a briteknél. A vezérigazgató szavai ellenben azt sugallják, hogy még jó néhány évig kell fejlődnie az akkumulátor-technológiának, hogy a gyártó tényleg piacra dobjon egy villanyautót. A plug-in hibrid hajtásláncot csupán egy átmeneti tünékeny megoldásnak látja Hallmark, így addig is a jogszabályi megfelelést sima hibridekkel igyekszik megoldani a vállalat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.