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
auto
2024. 04. 27. szombat

Nagyobb csomagteret kap Európa egyik legnépszerűbb elektromos autója, a Renault Zoe, miután a gyártó úgy döntött, hogy időszerű lenne az áruszállításra alkalmas villanymeghajtású modellek kínálatának bővítése – írta meg a német Auto Motor und Sport. A hátsó ülések eltávolításával megnövelt rakterű Cargo változat dimenzióiról és specifikációjáról egyelőre nem derültek ki pontos adatok, mindössze annyit lehet tudni, hogy még idén megvásárolhatóvá válik. A haszongépjárművé alakított Zoe talán nem mindenki számára új keletű gondolat, 2016 őszén ugyanis Békéscsabán már feltűnt egy ilyen e-VAN néven, ami magyar mérnökök keze munkája által készült. Az az autó 1,3 köbméteres raktérrel rendelkezett. A Renault modellpalettája jelenleg kettő tisztán elektromos furgont tartogat a vásárlóknak, a Kangoo Z.E.-t és a Master Z.E.-t, továbbá a Twizy is elérhető Cargo változatban, melynek csomagtere kis mennyiségű áru szállításánál lehet hasznos. A 2018-as németországi értékesítési adatok azonban arra mutattak rá, hogy robbanásszerűen megnőtt a zéró emissziós csomagszállító gépkocsik iránti kereslet, köszönhetően annak, hogy a városok vezetői  többé nem látják szívesen a belsőégésű motoros járműveket. A Renault Kangoo Z.E.-ből majdnem 75%-kal több fogyott tavaly, mint 2017-ben.

Uwe Hochgeschurtz, a francia autógyártó németországi igazgatója elmondta, hogy a vállalat jelenleg képtelen kielégíteni az elektromos furgonokra jelentkező egyre növekvő keresletet, aminek legfőbb oka az akkumulátorok beszerzése körüli problémák. A Renault azonban úgy véli, hogy ezt 2019-ben orvosolni tudja, és a Zoe Cargo is sikeres lesz a fogyasztók körében. A közeljövőben a Kangoo Z.E. is megújul, a Twizy sorsa ellenben bizonytalan a gyártás Spanyolországból Dél-Koreába való áthelyezése miatt. 2020-ban hibridekkel bővül a modellpaletta: a Clio sima hibridként, a Captur és a Mégane pedig konnektoros hibridként kerül a kereskedésekbe.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.