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 Hosszú idő után újabb megrendelés érkezett a Tesla tisztán elektromos kamionjára – ezúttal egy norvég vállalat tette le a foglalót két darab Semire, hiszen a skandinávok nem csupán a személyi közlekedést szeretnék teljesen kibocsátásmentessé tenni, hanem a teherszállításból származó szén-dioxid emisszió nullára csökkentését is célul tűzték ki. A Travel Retail Norway duty-free üzleteket üzemeltet az ország öt legnagyobb repülőterén, a Semi feladata pedig a boltokban értékesített termékek fenntartható szállítmányozása lesz. A vállalat a legelső szeretne lenni, mely az európai kontinensen keresztül Norvégiába fuvaroz árucikkeket elektromos meghajtású tehergépkocsival. A Travel Retail Norway kommunikációs igazgatója elárulta, hogy a raktárépületek energiaellátása a tetőre szerelt napelemekkel van megoldva, most pedig a raktárak és a boltok közötti szállítás megtisztítása a cél. Így amennyiben a Tesla Semi megújuló energiából származó árammal lesz töltve, a pozitív hatása maximális lesz a klíma és a helyi légszennyezésre nézve. Norvégiában pedig a vízerőművekből származó áram arányát ismerve (90+ százalék) nehéz is lenne túl környezetszennyező módon tölteni a kamionokat. Forrás: Electrek A vállalat egyelőre nem tudja, hogy mikor kapja meg a két Semit, de valójában a villany-teherautó legelső európai megrendelője is egy norvég cég volt néhány héttel a jármű bemutatója után, így ha ebben a sorrendben szállítja a kaliforniai autógyártó a legyártott Semiket, akkor is a norvégok lesznek az elsők, melyek az öreg kontinensen Tesla kamiont használnak. A kétféle változatban rendelhető tehergépjármű termelése hivatalosan ez év második felében kezdődne, de elképzelhető, hogy átcsúszik 2020-ra. Ez persze az észak-amerikai példányokra vonatkozik, Európában csak kicsivel később találkozhatunk majd a teherszállítás nagy reménységével. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!