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
auto

Genfben hullik le a lepel az új olcsó villany-Audiról, és egy elektromos hiperautó is kapható lesz

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Márciusban egy teljesen új tisztán elektromos modell koncepciójáról rántja le a leplet az Audi a Genfi Autószalonon, mely dimenzióit tekintve egy a Q2 és Q3 típusok közé eső kompakt SUV lesz, azaz közvetlen vetélytársa a szintén ez idő tájt bemutatott Tesla Model Y-nak. Az e-tron szériába érkező új szabadidő-autóról az e-tron quattro SUV holland piaci bevezetésének amszterdami rendezvényén beszélt Andreas Mindt, a gyártó külső formatervezésért felelős igazgatója, aki annyit árult el a járműről, hogy a Volkswagen MEB padlólemezére épül, és egy 45-50 kWh körüli akkupakk kerül bele. Az is kiderült, hogy az Audi magasabb eladási számokat vár ettől a modelltől, mint a vállalatot a zéró emissziós korszakba vezető legelső e-tron sportterepjárótól, amiből arra következtethetünk, hogy az árcédula egy jóval alacsonyabb számot fog mutatni. Az Audi elektromobilitási terveiről szóló korábbi információk szerint a gyártó modellpalettáján megjelenő első három tisztán elektromos autó az e-tron SUV, az e-tron Sportback, és az e-tron Gran Turismo lesz, a gyártó viszont kihangsúlyozta, hogy a Genfi Autószalonon kiállított új típus nem a Sportback feliratot viseli majd. Akinek azonban jó a memóriája, annak bevillanhat, hogy az Amszterdamban emlegetett villany-SUV nem teljesen ismeretlen, hiszen már korábban is említésre került a hírekben: ez az a modell ugyanis, amiről december legvégén ugyanez az igazgató beszélt az Autocar magazinnak, ahol elmondta, hogy a MEB platformnak köszönhetően jelentős költségmegtakarítás érhető el, így ez lehet a gyártó igazán olcsó, legnagyobb számban gyártott elektromos autója. A rossz hír viszont az, hogy ez a jármű majd csak 2021 környékén kerülhet a boltokba. Az Audiról nemrég egy másik cikkünk is megjelent, amiben arról írtunk, hogy a németek egy pazar egyperces videóval készülnek a milliók által nézett Super Bowl sporteseményre, amiben három villanyautó is feltűnik: az e-tron quattro, az e-tron GT, és egy eddig ismeretlen SUV. Könnyen lehet, hogy a harmadik kocsi mégsem az e-tron Sportback lesz, mint ahogy azt az érkezési sorrend sugallja, hanem a márciusban debütáló rejtélyes villanyautó.

Forrás: Electrek

A gyönyörű és villámgyors hiperautók kedvelői számára is tartogatott egy jó hírt a holland esemény: az Audi bejelentette, hogy gyártásba kerül a tavaly augusztusban szilárdtest akkumulátorokkal megépített PB18 e-tron koncepció, igaz mindössze egy 50 darabos sorozat készül belőle. A kaliforniai Monterey Car Week-re összerakott tanulmány eléri a 775 lóerős teljesítményt, és kicsivel több mint 2 másodperc alatt van 0-ról 100-on, amiben a 830 Nm nyomaték segíti. A Porsche 800 voltos töltési rendszere van beépítve, az innovatív vezetőkabin-elrendezés pedig lehetővé teszi, hogy mindennapi használatra és profi versenyzésre is kiváló legyen az autó.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor kerül sor a megvásárolható példányok legyártására, és mely tulajdonságait fogja megőrizni a sportkocsi, de vélhetően a WLTP szerinti 500 kilométeres hatótávot nyújtó szilárdtest aksi egy hétköznapi lítium-ion akkura cserélődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.