Az olasz formatervezők mesterműve: megmutatta villany-sportautóját a Pininfarina

Eljött az ideje komolyan átgondolnia az elektromos sportautók építését a Ferrarinak és a Lamborghininek, mert most egy akkora pofont kaptak a Pininfarinától, amit sokáig nem fognak kiheverni. A világhírű olasz tervezőgárdából alakult autógyártó ugyanis már régóta mondogatja, hogy megépíti a „legek” hiperautóját, egy brutális erejű masinát, amitől tátva marad mindenkinek a szája, és bizony látva az eredményt, szó sincs túlzásról. A Battista gyakorlatilag mindent megver teljesítményben, amit bármilyen hagyományos olasz autógyártónak valaha is sikerült összeszerelnie, a látvány pedig éppen azt nyújtja, amiért a tehetősebb emberek hajlandóak kifizetni az igencsak borsos, átszámítva körülbelül 650-800 millió forintos árat a limitált számú darabok egyikéért.

A Genfi Autószalonon bemutatott elektromos hiperautó tervezői elmondták, hogy eleinte egy sokkal inkább űrhajószerű dizájn fordult meg a fejükben, de végül egy hagyományosabb forma mellett döntöttek, ami a Pininfarina által a 60-as években tervezett sportkocsik érzékiességére emlékeztet. Ezzel szemben viszont a modern hatás sem hiányzik az autó megjelenéséből, sőt, az aktív spoiler, a felnik egyedi kialakítása, és a kék szín árnyalatival való játék kívül és belül egyértelműen azt az üzenetet küldi, hogy ilyen a jövő sportautója.

EZT OLVASTAD MÁR?  Milyen lesz a jövő elektromos Audija?

A hajtáslánc fejlesztésénél az volt a cél, hogy a Battista kétszer olyan erős legyen, mint bármely Formula 1-es versenyautó, ebben pedig a már tapasztaltabb Rimac segédkezett a Formula E technológia felturbózásával. Végül 1900 lóerőt sikerült betuszkolni a szénszálas váz alá 2300 Nm nyomaték mellett, tehát az autó nem fogja kímélni az aszfalt épségét egy-egy gyorsulás során. A százas sprintet állítólag 1,9 másodperc alatt futja a Pininfarina álomautója, már-már az új Tesla Roadster elképesztő idejét súrolva, a sebességmérő pedig 350 km/h környékén adja meg magát. Hogy a jármű a versenypályán is bírja szusszal, a fejlesztők egy 120 kWh-s akkupakkot helyeztek el az aljában T-alakban, amivel elvileg 450 kilométer is megtehető egy töltéssel. Bár a hajtáslánc 40-50%-ban megegyezik a Rimac C_Two-ban találhatóval, a két villanyautó közel sem hasonlít, hiszen az egyes alkatrészek beállítása, a vezetési mód, a gyorsulás karakterisztikája, és minden egyéb tényező egészen más – mondta el a Pininfarina vezérigazgatója.

Az összesen 150 darabos sorozat legelső darabjai 2020-ban gurulnak ki a gyárból.

Elektromos autót használsz?