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
auto
2024. 07. 27. szombat

Eljött az ideje komolyan átgondolnia az elektromos sportautók építését a Ferrarinak és a Lamborghininek, mert most egy akkora pofont kaptak a Pininfarinától, amit sokáig nem fognak kiheverni. A világhírű olasz tervezőgárdából alakult autógyártó ugyanis már régóta mondogatja, hogy megépíti a „legek” hiperautóját, egy brutális erejű masinát, amitől tátva marad mindenkinek a szája, és bizony látva az eredményt, szó sincs túlzásról. A Battista gyakorlatilag mindent megver teljesítményben, amit bármilyen hagyományos olasz autógyártónak valaha is sikerült összeszerelnie, a látvány pedig éppen azt nyújtja, amiért a tehetősebb emberek hajlandóak kifizetni az igencsak borsos, átszámítva körülbelül 650-800 millió forintos árat a limitált számú darabok egyikéért.

A Genfi Autószalonon bemutatott elektromos hiperautó tervezői elmondták, hogy eleinte egy sokkal inkább űrhajószerű dizájn fordult meg a fejükben, de végül egy hagyományosabb forma mellett döntöttek, ami a Pininfarina által a 60-as években tervezett sportkocsik érzékiességére emlékeztet. Ezzel szemben viszont a modern hatás sem hiányzik az autó megjelenéséből, sőt, az aktív spoiler, a felnik egyedi kialakítása, és a kék szín árnyalatival való játék kívül és belül egyértelműen azt az üzenetet küldi, hogy ilyen a jövő sportautója.

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

A hajtáslánc fejlesztésénél az volt a cél, hogy a Battista kétszer olyan erős legyen, mint bármely Formula 1-es versenyautó, ebben pedig a már tapasztaltabb Rimac segédkezett a Formula E technológia felturbózásával. Végül 1900 lóerőt sikerült betuszkolni a szénszálas váz alá 2300 Nm nyomaték mellett, tehát az autó nem fogja kímélni az aszfalt épségét egy-egy gyorsulás során. A százas sprintet állítólag 1,9 másodperc alatt futja a Pininfarina álomautója, már-már az új Tesla Roadster elképesztő idejét súrolva, a sebességmérő pedig 350 km/h környékén adja meg magát. Hogy a jármű a versenypályán is bírja szusszal, a fejlesztők egy 120 kWh-s akkupakkot helyeztek el az aljában T-alakban, amivel elvileg 450 kilométer is megtehető egy töltéssel. Bár a hajtáslánc 40-50%-ban megegyezik a Rimac C_Two-ban találhatóval, a két villanyautó közel sem hasonlít, hiszen az egyes alkatrészek beállítása, a vezetési mód, a gyorsulás karakterisztikája, és minden egyéb tényező egészen más – mondta el a Pininfarina vezérigazgatója.

Az összesen 150 darabos sorozat legelső darabjai 2020-ban gurulnak ki a gyárból.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.