Teslások figyelem: most kell robotpilótát venni!

Múlt héten több cikkben foglalkoztunk a Tesla árváltozásaival és a bemutatott új modellekkel, verziókkal. Röviden említettük azt is, hogy változtak az Autopilot (AP) és a Teljes Önvezetés (FSD) funkciók szolgáltatásai és árai is. Most ezzel kapcsolatban van jó hírünk azoknak akiknek Teslájuk már van, de az AP vagy FSD funkciókra eddig sajnálták a pénzt.

Újratervezés

Mint azt pénteken megírtuk, a Tesla újrakeverte a robotpilóta kártyákat és mostantól az Autopilot funkcióban csak az adaptív sebességtartó automatika és a sávtartás/automata kormányzás van benne. (Ez nyilván csak az újonnan eladott autókra vonatkozik).

A Navigate on Autopilot funkció, amely önműködően kivitt minket az autópálya kijáratán, a Summon amivel az autó magától kijön a garázsból, vagy szűk parkolóhelyekről, illetve az önműködő parkolás mind átkerültek az FSD funkcióba. Ennek keretein belül kapjuk majd meg még idén az Advanced Summont, amely lehetővé teszi, hogy az autó megtaláljon minket a parkolóban, a közlekedési lámpák és táblák felismerését, valamint a városi önvezetést is. És természetesen itt lesz majd később a teljes, felügyelet nélküli önvezetés is. Alábbi táblázatunkban segítünk a fentieket áttekinteni.

Új árak!

A fenti változással egyetemben a Tesla feje tetejére állította az eddigi árazását is. Míg korábban az AP került 5000 dollárba és az FSD ezen felüli 3000 ezer dollárjáért csak a jövőbeni teljes önvezetés vásároltuk meg előre, most fordult a kocka. Az AP mostantól csak 3000, az FSD viszont nettó 5000 dollár az USA-ban. Utóbbi megvásárlása esetén autónk ingyen megkapja majd a Tesla új, 10× gyorsabb saját fejlesztésű számítógépét is, a HW3-at, ami a teljes autonómia feltétele.

De nézzük hogyan néznek ki ezek az árak Európában?

Akciós upgrade meglévő ügyfeleknek!

Minden ilyen változásnál fel szoktak hördülni azok, akik még korábban vették meg az autójukat, de akkor valamiért vagy az FSD vagy akár az AP funkciót sem vásárolták meg. Ez most is így történt, és Elon Musk a vásárlók Twitteren kifejezett elégedetlenségére válaszul megígérte, hogy kitalálnak valami kompenzációt.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Toyota nem gondolja, hogy lemaradásban lenne a Teslával szemben

Aki korábban arra számított, hogy majd később megveszi az Autopilotot, az most úgy érezhette, hogy kirántják alóla a szőnyeget, hiszen bár 2000 dollárral olcsóbb lett a funkció, de jócskán le lett butítva. Ha pedig szeretné mindazt amit eredetileg tervezett, akkor már kénytelen megvenni az FSD opciót is pluszban.

Aki pedig Autopilottal már rendelkezett ugyan, de az FSD-t későbbre halasztotta, most azon húzhatta fel magát, hogy a már korábban kifizetett 5000 dollárjára (AP) a tervezett 4000 dollár felár (FSD) helyett most még 7000-et fizethet – ráadásul úgy, hogy ezért csomó olyan funkciót „kap meg”, ami már eddig is működött neki, hiszen ezek eddig az AP részét képezték.

Bár mondhatnánk, hogy örülhetnek, hogy más márkákkal ellentétben itt – a HW 2.0-val illetve 2.5-tel szerelt autókat – legalább lehet upgradelni és, hogy senki nem garantálja soha, hogy később megvásárolandó szolgáltatások az idők végezetéig változatlanok maradnak, a Tesla nem akarta frusztrálni meglévő ügyfeleit, ezért egy jó nagy kedvezménnyel kedveskedik nekik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már a Tesla Model 3-at is tuningolják?

Az akció gyakorlatilag azt jelenti, hogy, ha valaki 2016 októbere és 2019 március 1 előtt gyártott Tesla tulajdonosa és hiányzik az AP vagy FSD funkciója, most akár több mint 50%-os kedvezménnyel veheti azt meg. 

  • Az utólag megvásárolt Autopilot a korábbi 4000 helyett 2000 dollárba kerül csak. Ez a fenti táblázatunk alapján itthon nagyjából 700.000 forintot jelent.
  • Az utólag megvásárolt FSD a korábbi 7000 helyett kevesebb mit a felébe, 3000 dollárba kerül. Ez nagyjából 1 millió forintot kóstál majd.

És ez azt is jelenti, hogy ha valakinek se Autopliot, se FSD nem volt a Teslájában, akkor most a korábbi majd 4 milliós utólagos költség helyett nagyjából 1,7 millióért megveheti a két extrát együtt.

Fontos megemlíteni, hogy a fenti upgrade nem vonatkozik a 2014 szeptembere és 2016 októbere közötti HW1-el szerelt autókra. Ezekben még az izraeli Mobileye számítógépe ketyeg és csak 1 kamerát használnak –  a HW3 pedig igényli mind a 12 kamerát és úgy tervezték, hogy az NVIDIA szívű HW2-es számítógép helyére lehessen beépíteni. A csere állítólag fél órát tart, mivel csak a kesztyűtartó feletti Autopilot számítógépet kell kicserélni, kb. úgy mint amikor asztali számítógépünkben hardvert frissítünk.

Autok: ,

Elektromos autót használsz?