Az új autókban típustól függetlenül egyre inkább az alapfelszereltség része az esőérzékelős ablaktörlő. Több típusban próbáltam már, de igazán elégedett egyikkel sem voltam. Előfordul, amikor nem kezd törölni a legérzékenyebb beállítással sem, pedig már nem látok a vízcseppektől, máskor pedig már száraz az ablak, mégis őrült tempóban csapkod az ablaktörlő. Egyelőre nem tökéletes a rendszer a Teslában sem, Balázs is panaszkodott rá a Model 3 próbaútját követő Villanyóra podcastban. Ahogy azt már megszokhattuk, a Tesla ezt a problémát is kicsit másképp közelíti meg, mint a többiek. Az autók többségében az esőérzékelő egy optikai érzékelő rendszer, amelyben egy LED fénye világítja meg a szélvédőt, melynek visszaverődő fényét folyamatosan méri egy fényérzékelő dióda, így a fény visszaverődésének változásából határozza meg a rendszer, hogy milyen intenzitással kell működtetni az ablaktörlőt. Deep Rain™️ neural net coming soon. We’re not trademarking any other Autopilot neural nets, just this one, because rain is deep. — Elon Musk (@elonmusk) October 14, 2019 A Tesla rendszere nem tartalmaz ilyen esőérzékelő modult, helyette az Autopilot rendszer kameráinak képét elemezve kapcsolgatja az autó az ablaktörlőt. Elon Musk korábban már említette a „Deep Rain” neurális háló bevezetését az automatikus ablaktörlők működésének javításához. Ez a pillanat elérkezett, a legújabb szoftverfrissítést (v2019.40.1.1) követően a Tesla esőérzékelős ablaktörlője képes lesz tanulni neurális hálók alkalmazásával. A Tesla fontosnak tartja az ablaktörlő rendszerek hatékonyságának fejlesztését, annak ellenére, hogy ezzel párhuzamosan a teljes önvezetés megvalósításán is gőzerővel dolgoznak Ez a fejlesztés azért lehet nagyon hatékony, mert a járművezetők reakcióját folyamatosan figyelve és elemezve fog tanulni a mesterséges intelligencia. Amikor a rendszer jelenlegi működése nem felel meg a felhasználói igényeknek és az autóvezető beavatkozik, azaz kézi vezérlésre kapcsol és inkább saját maga működteti az ablaktörlőt, akkor a rendszer kielemzi a beavatkozást eredményező kameraképeket. Ha ezt a beavatkozást több felhasználó is rendszeresen végrehajtja egy hasonló kamerakép esetén, abból a rendszer levonja a következtetést: ilyen helyzetben nem megfelelő a rendszer jelenlegi reakciója, így változtat az ablaktörlő működési sebességén, így a következő szoftverfrissítést követően már ritkábban lesz szükség felhasználói beavatkozásra. Egyelőre biztonságosabb a kormányt két kézzel fogni, az ablaktörlő kapcsolgatása helyett Aki egy régi Zsigulin nevelkedett bizonyára csak mosolyog ezen a fejlesztésen, az én véleményem azonban az, ha csak évente egyetlen balesetet megelőz ez a rendszer azzal, hogy a járművezető épp két kézzel fogja a kritikus pillanatban a kormányt és nem az ablaktörlőt kapcsolgatja, akkor már megérte a fejlesztést. A Teslának pedig azért van erre lehetősége, mert az autók folyamatos internet kapcsolatban állnak a központtal és nem építette be az egyéb gyártók által használt esőérzékelő modult. Fontos megjegyezni, hogy ehhez a komfortnövelő fejlesztéshez nincs szükség extra hardverre, hiszen a kamerarendszer már be van építve minden Tesla modellbe. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!