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
auto
2024. 04. 16. kedd

Gazdára talált a százezredik Volkswagen e-Golf, a hófehér festésű példányt egy Hanover közelében élő német férfi vehette át a tegnapi napon az autógyártó drezdai átlátszó falú létesítményében (Gläserne Manufaktur), ahol utána egy exkluzív túrán a gyár működését is megismerhette. A Golf tisztán elektromos változata az egyik legnépszerűbb villanyautó a világon, az eladási számai pedig nemhogy töretlenek, de az elmúlt években növekedő tendenciát is mutatnak: 2014 és 2017 között összesen 47 300 darab fogyott belőle, azaz évente átlagosan közel 12 ezer e-Golfot vittek haza a vásárlók. 2018-ban már 24 800 darabot adott el a Volkswagen, míg 2019-ben már tíz hónap is elég volt az előző évi adat felülmúlásához: októberig 27 900 e-Golfot vettek az emberek.

Az ID.3 érkezésével még tovább nőhet a kocsi népszerűsége, hiszen a VW MEB-platformos újdonsága lejjebb nyomja a hatodik éve a piacon lévő villanyautó árát, mint ahogyan augusztusban is történt. Az e-Golf legfontosabb piacai Norvégia, Németország, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, valamint Hollandia. Magyarországon a tisztán villanyos autók közel 6%-a elektromos Golf,  de a magánvásárlók mellett a közintézmények és flottaüzemeltetők körében is közkedvelt ez a típus – a magyar állam például 249 darabot rendelt a kórházak dolgozói számára októberben.

Az e-Up! után a Volkswagen második tisztán elektromos modelljeként az e-Golf gyártása a wolfsburgi gyárban kezdődött 2014-ben, majd 2017-ben a hatalmas kereslet következtében a drezdai létesítményben is felkerült a gyártósorra, ahol az ID.3 termelése is helyet kap 2020 őszétől a zwickaui termelés mellett.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.