Az Autocar magazin interjút készített az Audik külső megjelenéséért felelős tervezővel, Andreas Mindt-tel, a kérdések pedig az iparági trendeknek megfelelően az elektromos autókra irányultak. A szerkesztő arra volt kíváncsi, hogy néz majd ki a jövő elektromos Audija, mennyire kell másképp gondolkozni, új szempontokat figyelembe venni egy villanyautó tervezése során. Mindt először is néhány közkeletű tévedésre hívta fel a figyelmet: „Komoly döntést kell meghoznunk arról, hogyan nézzen ki egy elektromos autó. Az csak egy mítosz, hogy az elektromos autóknak nincs szükségük hűtésre és nincs szükségük homlokfelületre – ez nem igaz. A nagy teljesítményű akkumulátort és motort hűteni kell. Az is egy mítosz, hogy az elektromos autóknak rövid motorháztetőre és hosszú A-oszlopra van szükségük. Ha így alakítjuk ki az autót, akkor a műszerfal nagyobb lesz, és a szélvédő hatalmas üvegfelülete miatt nagyon felmelegszik az autó belseje. Ennek lehűtése pedig nagyon energiaigényes, ami nem előnyös az elektromos autók energiagazdálkodásában. Tehát a Defender alakja kiváló az elektromos autókhoz…” Audi e-tron Sportback Ebből kiindulva tehát az elektromos Audikon továbbra is találkozhatunk majd hűtőráccsal és hosszú motorháztetővel, ami olyan szempontból jó hír, hogy az emberek az elmúlt évszázadban megszokták ezt a formát, így a többségnek kevésbé tetszik a hűtőrácsot nélkülöző kialakítás. Persze azt Mindt sem tagadja, hogy a hűtési igény jóval kisebb, így a megszokott fekete hűtőrács helyére fényes fekete maszkot képzelt el, amelyben praktikusan elhelyezhetők a mai autókban egyre nagyobb számban megjelenő különféle érzékelők, melyek esztétikus elrejtése a dizájnerek számára gyakran komoly kihívást jelent. A lényeg azonban, hogy olyan stílus kialakításán dolgoznak, amivel messziről, akár 100 méterről is felismerhető és azonosítható lesz, hogy egy Audit látunk.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 A bónusz kérdés a 2019-ben Frankfurtban bemutatott AI: Trail koncepcióautóra vonatkozott. Számíthatunk hasonló autókra? „Progresszívek akarunk lenni. Az AI: Trail nagyon futurisztikusra sikerült. Az emberek vagy imádták, vagy utálták. A jövőbe akartunk mutatni, arra, hogy mit lehetne másképp elképzelni. Az autó olyan lett, mint egy négykerekű helikopter, azt sugallta, hogy nem haladni akar az erdőben, inkább a saját igényeihez alakítani a terepet. Ez persze ellentétes a normákkal. Fontos viszont, hogy a terepjárók ideális elektromos járművek, hiszen nincs szükség sebességváltóra és a mindig ideális a nyomaték.” – válaszolta Andreas Mindt. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!