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 A koronavírus miatt átalakult életünkben most egy viszonylag nehéz időszakon megyünk keresztül. A többes szám első személy nem elsősorban a Villanyautósok szerkesztőségére utal, hanem az egész világra. Azt még tippelni is nehéz, hogy milyen hatással lesz ez a járvány az elektromobilitás térhódítására. Sokan az új helyzettől való félelem miatt a változás lassulására számítanak, míg mások úgy látják, hogy a világjárvány hatásai még gyorsíthatják is az átállást. Hogy kinek lesz igaza, az a következő hónapokban fog csak kiderülni, de az eddigi jelek bíztatóak. Abból, hogy márciusban minden eddiginél több zöld rendszámos autót helyeztek forgalomba Magyarországon, még persze nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen azoknak az autóknak az értékesítése még jóval a járvány kitörése előtt történt meg. Az az okmányirodák helytállását dicséri, hogy a járvány ellenére sem lassult az ügyintézési folyamat. A Villanyautósok.hu látogatottságában a kijárási korlátozások bejelentése után volt némi visszaesés, ami érthető is, hiszen az olvasók többsége a megváltozott élethelyzetének újrarendezésével, kialakításával volt valószínűleg elfoglalva. De az első két hét után úgy tűnik, hogy lett ideje az olvasóknak foglalkozni azokkal a témákkal, amik a koronavírus megjelenése előtt is foglalkoztatták őket. Így a Villanyautósok.hu látogatottsága az év első hónapjában is duplázni tudott a tavalyi év hasonló időszakához képest. Így ebben a 3 hónapban 400 ezer egyedi olvasót értünk el a Google Analytics adatai szerint, és egyelőre tudjuk tartani a korábbi években megfigyelhető duplázódást. Ez jól mutatja, hogy még a zöld rendszámos autók állományának bővülését is meghaladó mértékben nő az érdeklődés az elektromobilitás iránt Magyarországon. Az olvasók egy kisebb része ugyan már elektromos autó használó, de a túlnyomó többségük (bőven több, mint 100 ezer ember havonta) most ismerkedik a témával, most keresi magának a megfelelő elektromos járművet. A Villanyautósok.hu a téma jellegéből fakadóan folyamatosan újabb és újabb olvasókat ér el. Egyelőre viszonylag alacsony, viszont folyamatosan növekszik azok száma, akik napról napra nyomon követik az emobilitás fejlődését. 2019 első negyedévében még csak az olvasók 27,5%-a (64 ezer egyedi olvasó) volt visszatérő, ez idén az első három hónapban már 31,3% (148 ezer olvasó) volt. Míg 2017 első negyedévében csak 3247 olvasó érkezett az oldalra a weboldal címét beírva, vagy könyvjelzőre kattintva, addig idén már 83.462 ilyen olvasónk volt az első három hónapban. Ez több mint 25×-ös növekedés. Egyre többen vannak azok is, akik kedvet kaptak a gondolataik megosztásához, ők az idei év első negyedévében közel 10 ezer hozzászólást írtak a hírek és cikkek alatt. Ez 240%-os növekedés az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Egyre sikeresebb a Villanyóra podcast is, bár igazán pontos statisztikákkal a terjesztés jellegéből adódóan nem rendelkezünk. Az egyes adások általában jóval ezer fölötti letöltésszámot kapnak, amivel stabilan a középmezőnyben vagyunk a magyarok által leghallgatottabb magyar és külföldi podcastok százas listáján. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!