Csinos sportterepjárónak ígérkezik a Polestar következő villanyautója

A februárban bemutatott Polestar Precept őrületesen csinos formái egy új korszak érkezését hirdetik a kínai tulajdonú autógyártó számára: a villanyos tanulmány azzal a céllal készült, hogy megmutassa, a Volvo modelljeinek dizájnján túl is van élet a márka formatervezői számára. A plug-in hibrid Polestar 1, és a tisztán elektromos meghajtású Polestar 2 után ez a harmadik autója a gyártónak, az első kettővel ellentétben azonban ez nem kerül sorozatgyártásba – legalábbis eddig még nem jelezték erre utaló szándékukat az igazgatók. Ehelyett a koncepció csak a látványos stíluselemek forrásaként szolgál a későbbi modellek számára.

Mivel a Precept az eredetileg a Genfi Autószalonra tervezett személyes bemutatója meghiúsult, és egyelőre teljesen bizonytalan, hogy mikor adódik újra lehetőség egy autókiállításon megrendezett premierre, a Polestar a napokban újabb médiaanyagokat tett közzé a járműről, kissé kiegészítve a februárban leírtakat. Ezek kapcsán beszélt Max Missoni vezető tervező az Autocar magazinnal, és árulta el, hogy a Precepten látható megoldások erős hatással lesznek a gyártó következő villanyautójának megjelenésére, amelyek még tovább mélyítik a szakadékot az anyavállalat dizájnnyelvezete és a Polestar saját elképzelései között. Ez valójában a koncepció néhány jellegzetesebb stíluselemére vonatkozik, formára ugyanis a Polestar 3 teljesen kilóg majd az eddigi palettáról: az SUV szegmensben indul harcba a vásárlókért. A főtervező elmondása szerint a sportterepjáró fejlesztése során fő prioritás a teljesítmény, hiszen a magasabbra állított has és a nagyobb tömeg ellenére ennek a modellnek is hordoznia kell a márkára jellemző dinamikát.

EZT OLVASTAD MÁR?  Tesla Roadster nyerte a villanyautók legelső 24 órás futamát

Ami a Preceptet illeti, a hajtásláncról ezúttal sem árult el adatokat a Polestar. A részletesebb bemutató továbbra is az autó fenntarthatósági jellemzőit állítja középpontba, ami elsősorban az újrahasznosított műanyaghulladékokból álló anyaghasználatban nyilvánul meg. A digitális technológia terén említett néhány újdonságot a vállalat, például azt, hogy a 15 colos központi kijelzőn a Polestar 2-ben is használatos Android-alapú infotainment rendszer egy frissített változata érhető el, parkoló állásban vagy töltés közben pedig videó streaming szolgáltatások vehetők igénybe rajta. Az utastérben elhelyezett kamerák és mozgásérzékelők folyamatosan küldik az üzenetet a kijelzőknek arról, hogy mit és hogyan jelenítsenek meg. A legfontosabb információkat egy 9 colos képernyőn láthatja a sofőr. Ez a fajta minimalista berendezés, ahol a gombokat és tekerőket szinte teljesen felváltják az érintőképernyők, a Polestar jövőbeli modelljeire is jellemző lesz. Mindezt az alábbi videóban foglalja össze a vezérigazgató:

Elektromos autót használsz?