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 Elektromos autóknál gyakran felmerül a napelemes tető lehetősége, a gyakorlati megvalósítás azonban egyelőre ritkaság. Sorozatgyártásban talán csak a Toyota kínál a Prius 4. generációjának PHEV verziójához olyan napelemes tetőt, jelentős felárért, amely akár napi 4-5 km extra hatótávot is biztosít az autó számára. Időnként felmerülnek biztató kísérleti projektek, mint például a német Fraunhofer napelemeket tartalmazó színezett üvegtető megoldása, vagy a Sono Sion és a Lightyear koncepcióautók napelemei. Készül az olcsóbb Lightyear napelemes villanyautó Számomra az egyik érv a napelemek ellen, hogy ha árnyékba vagy garázsba parkolok, akkor nincs termelés, ha pedig a napon állok meg annyira felforrósodik az utastér, hogy a megtermelt energia jelentős részét arra fordíthatom majd, hogy indulás előtt a légkondicionálóval elviselhető hőmérsékletre hűtsem az utasteret. Erre a problémára egy francia autóipari startup, a Gazelle Tech napelemes ponyvája lehet a megoldás. A cég elsősorban könnyű karosszériaelemek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik Az alábbi videóban látható napelemes védőponyva prototípust motorok húzzák rá és távolítják el az elektromos kisautóra. A ponyva Armor ASCA organikus napelem film megoldását tartalmazza, amely szerves félvezető polimereken alapul. Gyakorlatilag egy vékony festékréteget visznek fel a fóliára. A gyártó szerint a hajlékony napelem legalább 50 000 összehajtást elvisel károsodás nélkül. A napelemes fólia tömege körülbelül 1/30-a hagyományos napelem tömegének. Összehajtva nagyon kis helyet igényel, így könnyen tárolható a járműben és pillanatok alatt elhelyezhető az autó tetején, eltakarja annak tetőablakát és egyéb üvegfelületeit, így csökkenti az utastér felmelegedését. https://youtu.be/QJy_Y0wiaoc Ha a videóban látható motoros megoldás túlságosan bonyolult is lenne, a napi 8-10 órás munkaidő során a napon parkoló autók esetén egy gyorsan és egyszerűen, de kézzel elhelyezhető árnyékoló ponyva hasznos megoldás lehet a jövőben, ha pedig a napelem visszatölti a munkahelyről haza vezető út megtételéhez szükséges energiát az elektromos autó akkumulátorába, az már csak hab a tortán. Ti láttok-e fantáziát a napelemes töltésben? Hány kilométer napi hatótávért vacakolnátok minden nap egy ponyva autóra helyezésével és a töltő csatlakoztatásával? Mekkora felárat fizetnétek egy hasonló vagy egy autó tetejébe integrált megoldásért? 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!