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
auto

Így teszteljük idén a villanyautók töltését

villanyautósok.hu
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

Villanyautó tesztjeink egyik legfontosabb része a töltés teszt, ami bemutatja, hogy az adott autó milyen teljesítménnyel, illetve milyen gyorsan tölthető. A metódus idén sem változik, de a helyszín igen:

2025 januárjától az E.ON Drive Infrastructure (röviden EDRI) által telepített és üzemeltetett hálózaton fogjuk tesztelni, hogy mire képesek az autók.

A teszteknél rendkívül fontos, hogy ne a töltő vagy hálózati csatlakozás legyen a korlátozó tényező, ezért jó hír, hogy az EDRI hálózatában telepített Alpitronic HYC300 típusú töltőoszlopok 300 kW teljesítményig megfelelnek a tesztjeinkhez, és természetesen maximálisan meg tudnak felelni a 800 voltos rendszerű autók igényeinek is. Mivel az EDRI hálózatába idén megérkeznek az első 400 kW-os oszlopok is, a töltési teljesítmény a leggyorsabban tölthető autóknál sem lesz akadály.

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

A töltési teszt során idén is 10% alatti töltöttségi szintről indítjuk az előkondicionált akku (amennyiben erre az autó képes) töltését, és 99-100%-os szintig töltünk. Így nem csak a 10%-ról 80%-ra töltés idejét fogjuk tudni megmondani (összehasonlítva adott esetben a gyári adattal), de azt is, hogy a következő 200, 250 és 300 km-re való energia betöltéséhez mennyi ideig kell tölteni az autót, ha 10%-os akkuszinttel érünk a töltőhöz. A töltési görbe mellett természetesen azt is bemutatjuk, hogy 10% töltöttség növekedéséhez mennyi idő kell a különböző töltöttségi szinteken. A töltési adatokat az eddigi manuális adatrögzítés helyett ezentúl közvetlenül az EDRI rendszeréből kapjuk, ami még precízebb számítást tesz lehetővé.

A tesztek során óriási előny, hogy az ország számos pontján tudunk tesztelni. Nem feltétlen kell 50-100 vagy akár még több km-t autózzunk egy tesztért, hiszen az EDRI már most is 16 helyszínen üzemeltet a teszthez használható 300 kW teljesítményű (HPC) töltőket, de az alábbi lista a következő hetekben is és az év hátralévő részében is több új helyszínnel fog bővülni.

  • Baja, Dózsa György út 87, 6500 (Aldi)
  • Budakeszi, Szőlőskert út 2, 1033 (Aldi)
  • Budaörs, Kandó Kálmán utca 2, 2040 (Aldi)
  • Cegléd, Mozdony u. 2., 2700 (Aldi)
  • Debrecen, Ozmán utca, 4030 (Aldi)
  • Érd, Sulák utca 2., 2030 (Aldi)
  • Fót, Fehérkő u. 5., 2151 (Aldi)
  • Győr, Malomszéki út 11, 9012 (Aldi)
  • Nagykanizsa külterület, Vásárhelyi út 1., 8800 (Mobil Petrol)
  • Siófok, Attila utca 74., 8600 (Aldi)
  • Székesfehérvár, Szent Flórián krt 11, 8000 (Aldi)
  • Székesfehérvár, Holland fasor 1, 8000 (Aldi)
  • Szombathely, Szent Gellért utca 49., 9700 (Aldi)
  • Törökbálint, Süssen u. 1., 2045 (Aldi)
  • Veszprém, Észak-keleti útgyűrű 6., 8200 (Aldi)
  • Zalaegerszeg, Balatoni út 13., 8900 (Aldi)

 

Villanyautósok

Összehasonlítás