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
auto
2024. 04. 27. szombat

Jövő tavasztól forgalmazzák a Renault új villanyautóját

elektromos autó

A francia L’Argus hírportál információi szerint 2021 tavaszán kezdődik a Renault legújabb villanyautójának, egy kompakt divatterepjárónak értékesítése Európában. A belső körökben BCB-nek nevezett tisztán elektromos személyautóról egyelőre semmilyen hivatalos adat nem áll rendelkezésünkre, mindössze annyi köztudott, hogy a gyártó több tisztán elektromos meghajtású crossovert, illetve SUV-t is piacra tervez dobni a következő években. Ezek egyike lesz egy Kadjar-méretű villanyautó, ami a cégnél HCC néven fut és 2022-ben érkezik, azaz nem ugyanaz, mint aminek érkezéséről a L’Argus újságírói most beszámoltak.

A Renault márciusban mutatta be Morphoz nevő tanulmányát, melyet ugyan nem követ sorozatgyártott változat, de a dizájnnyelvezete a későbbi elektromos modelleken biztosan visszaköszön majd. Ennek a tanulmánynak a stíluselemei díszítik a jövő évben megjelenő kis méretű terepjáró külsejét is, ám értelemszerűen a Morphoz koncepcióautó különleges alakváltó-képessége nem kerül át a megvásárolható modellre.

Renault Morphoz

Ha hihetünk a hírportál által leírt adatoknak, akkor a Renault következő villanyautója – mely a CMF-EV padlólemezen fekszik majd – igencsak mutatós, 550-600 kilométeres (bizonyára WLTP-szerinti) hatótávval büszkélkedhet csúcsváltozatában. A L’Argus azt írja, hogy a jármű a Peugeot e-2008-at közelíti árban, ami Franciaországban 37 100 euróról indul, ám nem említi ezen információ forrását, sem azt, hogy ez mekkora tudású verzióra értendő.

Renault Morphoz

A rejtélyes elektromos autó bemutatójának időpontja jelenleg kérdéses, ugyanis állítólag az őszi Párizsi Autószalonon került volna rá sor, aminek a hagyományos autókiállítás része a járvány miatt elmarad. Így a gyártó most vizsgálja az alternatív lehetőségeket a premierhez.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.