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 A Mercedes-Benznél egészen mostanáig úgy gondolták, hogy az elektromos autók piaca csak mérsékelt tempóban fog növekedni, most viszont már látják, hogy ennél sokkal gyorsabb technológiai átállás jellemzi az autóipart – hangzott el a stuttgarti prémium autógyártó tegnap délutáni sajtótájékoztatóján, amelyen Ola Källenius vezérigazgató szinte teljes elköteleződést jelentett be az elektromobilitás iránt. Mivel mind a szabályozási környezet, mind a vásárlók által támasztott kereslet egyértelműen jelzi, hogy a belsőégésű motor korszaka a végéhez közelít, a Mercedesnél is elérkezettnek látták az időt arra, hogy bejelentsék: a márka készen áll a tisztán elektromos jövőre. De nemcsak a Mercedes-Benz, hanem minden hozzá tartozó almárka és fejlesztési részleg is, beleértve az AMG-t, a G osztályt, valamint a Maybach-ot – ezek az évtized végére mind átállnak villanyautóra. Källenius hozzáteszi azonban, hogy az elektromos közlekedésre való átállás nem minden földrajzi régióban ugyanakkor fog megtörténni, és a Merci csak ott lesz tisztán elektromos márka 2030-ra, ahol ezt a piac fejlődése megengedi. Elindult a Mercedes legnagyobb hatótávú villanyautójának gyártása Az online közvetített előadáson az elkövetkezendő évek modellkínálatáról és az elektrifikációs tervek technológiai hátteréről is hallhattunk. Ha a rövid távú céloktól haladunk a hosszú távúak felé, 2022 lesz az első fontos mérföldkő, amikor is minden, a Mercedes által kiszolgált szegmensben kínál villanyautót a vállalat. Mercedes-Benz EQXX A jövő évre tartogatja egy elképesztően izgalmas projektjének bemutatóját a Mercedes: lerántják a leplet az EQXX-ről, mely a világ egyik leghatékonyabb elektromos autójának ígérkezik. Erről annyit árult el most a gyártó, hogy legalább 1000 kilométeres valós hatótávolságra lesz képes, ami az akkumulátorcellák 20%-os energiasűrűség-növekedésének (az EQS-hez képest), valamint az egyedülálló aerodinamika által támogatott kimagasló hatékonyságnak köszönhető: várhatóan egyetlen kWh elektromossággal több mint 6 mérföldet (9,7 km-t) elmegy majd az autó autópályatempóban. Mindezt állítólag egy kompakt villany-Mercibe szánt akkumulátorral. A modell egyébként csupán egy tanulmány lesz, ami viszont több megoldással is szolgál a szériamodellekhez. Mercedes-Benz EQXX 2025-re minden megvásárolható modellnek lesz tisztán elektromos meghajtású megfelelője a már bejelentett platformokon (például az EQS EVA architektúráján, vagy a kompakt modellek alá szánt MMA-n), ezt követően viszont egységesített padlólemezrendszer várja az új villanyautókat, sőt, belsőégésű motor behelyezésére alkalmas szerkezet nem is készül több. A közepes és nagy méretű járművekhez az MB.EA, a teljesítménycentrikus autókhoz az AMG.EA, a haszongépjárművek alá pedig a VAN.EA elektromos platformot fejleszti a gyártó. Hamarosan érkezik az EQT, a Mercedes elektromos kisbusza Ami a konkrét modelleket illeti, a következő villanyautók az EQE limuzin, valamint az EQE és EQS SUV lesznek, így 2022 végére három kontinens hét gyártóhelyszínén összesen nyolc EQ-modellt gyártanak majd. Az EQS két leszármazottat is kap, egy AMG, és egy Maybach jelzésűt, 2024-ben pedig az elektromos G osztály is befut a piacra. Az AMG részleg villanyautóihoz a Daimler felvásárolta a brit YASA-t, amely innovatív, magas teljesítményű villanymotorok fejlesztésével foglalkozik. Az akkumulátorokat partnerekkel közösen felépített gigafactory-kban állítják elő – világszerte összesen nyolc ilyen gigagyár épül, ebből négy Európában. Együttes kapacitásuk meghaladja majd a 200 GWh-t, de ennek időpontját nem árulta el a vállalat. A gyárakban termelt standardizált cellák a Mercedes modellportfóliójának több mint 90%-ában használhatók lesznek. 2022 és 2030 között a tisztán elektromos járművekre szánt beruházások teljes összege meghaladja a 40 milliárd eurót. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!