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 A modern köntösbe öltöztetett, és teljesen elektromos hajtáslánccal felszerelt vadonatúj DeLorean hivatalos világpremierjének eredetileg 2022. augusztus 18-át, a világ legkülönlegesebb luxusautóit és sportkocsijait felvonultató Pebble Beach Concours d’Elegance eseményt jelölte ki a DeLorean Motor Company. Az online bemutatót nemrég május 31-ére előre hozták, azok azonban, akik feliratkoztak a vállalat honlapján a legfrissebb információkért, már ma reggel megtalálhattak minden fontosabb adatot a 21. század időgépéről. A villanyautót korábban DeLorean EVolved néven emlegettük, erősen utalva a jármű elektromos hajtásláncára, mostanra azonban nevet váltott, és Alpha5-ként ismerhetjük meg. Az eddig sem volt titok, hogy a dizájnért az Italdesign nevű tervezőcég a felelős, akik egy igencsak korhű, sportos stílust próbálnak varázsolni az autónak. Ez pedig nem csak azzal járt, hogy az 1981-ben gyártásba vitt DMC-12 stíluselemiből csak elvétve találunk néhányat az újdonságon, hanem azzal is, hogy az ikonikus, szögletes forma szinte teljesen elveszítette az éleit és sarkait. A végeredmény egy vérbeli, aerodinamikus sportkocsi, ami leginkább csak a sirályszárnyajtóival és a szürke-fekete színkombinációval próbál DeLorean lenni, és ha a jármű valamelyik nagy amerikai luxusautó-márkájának emblémáját viselné a DeLorean feliratok helyett, és a cég vízióit hirdetné a jövő sportautóiról egy autókiállításon, azon sem lepődnénk meg. Nem kizárt, hogy ha például a Chrysler akarná sportkupéként megépíteni az Airflow elektromos tanulmányát, akkor valami hasonló látvány tárulna elénk. Az Alpha5 4995 mm hosszú és 2044 mm széles, magassága pedig csupán 1370 mm, ami segít hasítani a levegőt, és így nagy szerepe van a 0,23-as légellenállási együttható elérésében. A műszaki adatok még változhatnak, de az előzetes adatok szerint az autóba több mint 100 kWh akkukapacitást épít a gyártó, amely legalább 300 mérföld, azaz mintegy 480 km hatótávolságot jelent az amerikai EPA ciklus szerint. A végsebesség 250 km/h környékén alakul, álló helyzetből 96 km/h-ra pedig 2,99 másodperc alatt gyorsul az autó. A villanyautóként újjászületett legenda értékesítése egy Launch Editionnel indul, amely még az eredeti autó acélkarosszériájának metálszínét sem tartotta meg, hanem egy divatosabb és egzotikusabb bordós fényezést kapott. Arról egyelőre nincs információ, hogy ez a változat hajtásláncban eltér-e a többitől. Első körben egy limitált széria készül 88 példánnyal (akik ismerik a Vissza a jövőbe filmeket, tudják, honnan jött ez a szám), ezt követően kis darabszámban készülnek a további darabok. Az Autocar interjút készített a vállalat vezérigazgatójával, aki elárulta, hogy a 2024-ben induló gyártást kiszervezték Olaszországba, de a hajtáslánc néhány komponense az Egyesült Királyságban készül. A DeLoreannak további tervei is vannak, de ezek nem csupán villanyautókról szólnak. A következő modellnek például egy V8 motoros sportkupét szeretnének, de egy SUV érkezése is várható, amely lehetőség szerint hidrogénhajtást kapna. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!