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 Az Euro NCAP tegnap közzétette legutóbbi töréstesztfordulójának eredményeit, amelyben két villanyautónak, a Kia EV6-nak és a Volvo C40-nek is tanúbizonyságot kellett tennie az utasai és más közlekedők számára nyújtott biztonságról. A Volvo teljesítményéről egy másik cikkben számoltunk be. Megjelent a hivatalos törésteszt, még aznap villamos elé hajtott egy Kia A Kia legelső, az alapoktól tisztán elektromosnak épített autója nem okozott meglepetést: sikerült megszereznie mind az öt csillagot, és hasonló eredményekkel zárt, mint padlólemeztestvére, a Hyundai IONIQ 5. A Kia EV6 90%-ot kapott a felnőttutas-védelem kategóriában, az Euro NCAP egyetlen ütközéstípusnál sem értékelte közepesnél rosszabbra az utasok védelmét. A gyerekutas-védelemre 86%-ot kapott a dél-koreai autómodell, ebben a kategóriában a gyerekülések rögzítési pontjait kevesellték a szakértők, így az erre adható 13 pontból csupán 7-et adtak az autónak. Az EV6 a gyalogosvédelem terén teljesített leggyengébben, 64%-ra, amely az Euro NCAP leírása szerint az aktív motorháztető hiányának tudható be. A biztonsági asszisztensrendszerek vizsgáján 87%-ra végzett a jármű, a szakértők kiemelik, hogy az automata vészfék számos esetben megakadályozta az ütközést. A Hyundai IONIQ 5, Škoda ENYAQ iV, és Volkswagen ID.4 eredményeiről az alábbi cikkeinkben írtunk. 5 csillagot kapott az IONIQ 5 Alig tudták összetörni a Škoda elektromos divatterepjáróját Így törik a Volkswagen ID.4 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!