A Volkswagen bejegyeztette az ID.7 Tourer nevet, amely arra utal, hogy ezen a néven érkezhet 2024-ben az ID.Space Vizzion tanulmány sorozatgyártású változata – írja az Auto Motor und Sport.
A SUV divat ellenére Európában még mindig sokan kedvelik a kombi formát. Elektromos hajtással jelenleg kizárólag a kínai MG EV 5 kapható ilyen kialakítással, de a 2019-es bemutató óta tudjuk, hogy a Volkswagen csoport MEB padlólemezre épülő modelljeinek sorába is érkezik majd egy tágas kombi.
Természetesen szedán változata is lesz a Passat kategóriába érkező villanyautónak, amelynek alapját az ID.Vizzion tanulmány adja. Valószínűleg Európában ez a modell az ID.7 nevet kapja majd.
A sorozatgyártásra Aero és Aero B kódnéven készülő modellről néhány lesifotót is láthattunk már a tanulányautókon kívül.
A műszaki jellemzőkre egyelőre a már piacon lévő MEB padlólemezes modellek és a két tanulmány specifikációi alapján következtethetünk.
A VW ID.Space Vizzion tanulmány akár 590 kilométeres WLTP hatótávot ígér, amelyhez a MEB platformos járművekből már jól ismert 82 kWh bruttó (77 kWh nettó) kapacitású akkumulátor adja az energiát. Az összkerekes változat rendszerteljesítménye 250 kW (205 kW-os hátsó és 75 kW-os első motorokkal), amely 5,4 másodperces 100-ra gyorsulást jelent. A jó hatótávhoz a kedvező légellánállási tényező mellett a SUV modelleknél alacsonyabb építési mód is hozzájárulhat.
Az ID.Vizzion tanulmányba, azaz a lépcsőshátú testvérbe nagyobb, 111 kWh-s akkut zsúfoltak, amely akár 665 km-es hatótávhoz is elegendő lehet. A szedán hátsó motorja valamivel gyengébb, 150 kW-os, így a rendszerteljesítmény is csak 225 kW, amely 6,3 másodperces 100-as sprintre és 180 km/h-s végsebességre elegendő.