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
auto
2024. 04. 19. péntek

Így véd a Volvo C40 Recharge egy balesetben

elektromos autó

Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztfordulójában a Kia EV6 mellett egy másik villanyautó, a Volvo C40 Recharge is levizsgázott, amely a svéd márka legelső olyan modellje, melyből kizárólag tisztán elektromos változat készül.

A Volvókat nem véletlenül sorolják a világ legbiztonságosabb autói közé, a C40 is ötcsillagos értékeléssel zárta a töréstesztjeit és asszisztensrendszereinek tesztjeit. A felnőttutas-védelem során kiválóan teljesített az autó, 92%-ot kapott a szakértőktől, akik minden ütközésnél legalább megfelelő, azaz az ötös skálán négyes értékelést adtak az utasok tesztrészeinek védelmére. Az oldalsó ütközésnél bizonyult a legbiztonságosabbnak a jármű, itt egyetlen pontot sem veszített.

A gyerekutas-védelem kategóriában is bizonyított a C40 Recharge, a frontális és az oldalsó ütközésnél is hibátlanul védte utasait, ezért a maximális pontszámot kapta. Egyedül a biztonsági funkcióknál veszített pontokat az autó a gyerekülés-rögzítési pontok hiánya miatt elsősorban a hátsó középső ülésnél.

A gyalogos- és biciklisvédelem vegyes eredményeket hozott, összességében 70%-ra zárta tesztjeit a Volvo, míg az asszisztensrendszereinek működéséért 89%-ot kapott. A szakértők itt az utasérzékelés meglétét hiányolták a vezetőülésben és a hátsó üléssorban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.