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 Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztfordulójában a Kia EV6 mellett egy másik villanyautó, a Volvo C40 Recharge is levizsgázott, amely a svéd márka legelső olyan modellje, melyből kizárólag tisztán elektromos változat készül. A Volvókat nem véletlenül sorolják a világ legbiztonságosabb autói közé, a C40 is ötcsillagos értékeléssel zárta a töréstesztjeit és asszisztensrendszereinek tesztjeit. A felnőttutas-védelem során kiválóan teljesített az autó, 92%-ot kapott a szakértőktől, akik minden ütközésnél legalább megfelelő, azaz az ötös skálán négyes értékelést adtak az utasok tesztrészeinek védelmére. Az oldalsó ütközésnél bizonyult a legbiztonságosabbnak a jármű, itt egyetlen pontot sem veszített. A gyerekutas-védelem kategóriában is bizonyított a C40 Recharge, a frontális és az oldalsó ütközésnél is hibátlanul védte utasait, ezért a maximális pontszámot kapta. Egyedül a biztonsági funkcióknál veszített pontokat az autó a gyerekülés-rögzítési pontok hiánya miatt elsősorban a hátsó középső ülésnél. A gyalogos- és biciklisvédelem vegyes eredményeket hozott, összességében 70%-ra zárta tesztjeit a Volvo, míg az asszisztensrendszereinek működéséért 89%-ot kapott. A szakértők itt az utasérzékelés meglétét hiányolták a vezetőülésben és a hátsó üléssorban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!