Az eredmények nem újak, egy ideje már ismerjük őket, de így együtt mégis elgondolkodtatóak. Kiosztották az EuroNCAP 2022-es díjait. Villanyfölény Persze mielőtt sommás véleményt alkotunk és elkezdjük hangoztatni, hogy az eredmények azt bizonyítják, hogy az elektromos autók biztonságosabbak, mint a belsőégésű motoros társaik, szögezzük le, hogy az ilyen tesztek mindig az aktuális évi felhozatalból, az új megjelenő típusokból dolgoznak, márpedig mostanában mindenki egyre-másra mutatja be új villanyautóit. Összesítést nem készítettünk, de érzésre nem kizárt, hogy a hivatalos európai törésteszteken tavaly felül volt reprezentálva az elektromos meghajtás. Ezzel együtt példátlan, hogy mindegyik kategóriában villanyautó végzett az első helyen. A kor trendjeire egyébként az is jellemző, hogy ezek több, mint felét Ázsiában gyártották. Az EuroNCAP 2022-es töréstesztjein a legjobb eredményeket a következő autók érték el: Kategória Típus Felnőtt védelem Gyermekek védelme Gyalogosvédelem Biztonsági rendszerek Nagy családi autó Hyundai IONIQ 6 97% 87% 66% 90% Nagy SUV/terepjáró WEY Coffee 01 91% 87% 79% 94% Elektromos autók Tesla Model S 94% 91% 85% 98% Kis családi autó ORA Funky Cat 92% 83% 74% 93% Kis SUV/terepjáró Tesla Model Y 97% 87% 82% 98% A listán két gyártó is kétszer képviseltette magát, hiszen nem csak a Teslának szerepel két típusa a legjobbak között, de a WEY és az ORA márkák gyártója is a kínai Great Wall Motors. A szervezet sajtóközleménye kiemeli a Hyundai IONIQ 6 felnőtt utasvédelmét, illetve a Teslák 98 százalékos eredményét az elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében. Azt is megjegyzik, hogy hatalmas előrelépés volt az idei év a kínai autók számára, amelyek korábban rossz törésteszt eredményeikről voltak ismertek, most pedig a lista élén végeztek. A lista másik végén jó hír, hogy négy csillagnál kevesebbet nem kapott egy autó sem 2022-ben. Mégis, már-már meglepő, ha egy kocsi nem lesz ötcsillagos. A villanyautók közül tavaly kettő, a Kia Niro és a BMW i4 járt így. A teljes listán a legrosszabb felnőttvédelmi osztályzatot a Ford Puma kapta (75%), a gyermekek védelmében a Honda HR-V teljesített alul (75%), a gyalogosokat legkevésbé a Volkswagen ID. Buzz kíméli (60%), a járművek elektronikus biztonsági rendszerei tekintetében pedig a Kia Niro végzett az utolsó helyen (60%), de jó hír, hogy akik az extrák között megvásárolják a biztonsági csomagot azoknak 79 százalékra javul ez az érték. Ha a biztonsági extrákat megkapja a Niro, akkor a lista végén két BMW 2-es kupé és az i4 állnak (64-64%). A tesztek kapcsán azt is érdemes megjegyezni, hogy belsőégésű motoros autók esetén az üzemanyagtartályt teljesen kiürítik, majd ballasztként vízzel töltik fel, hogy a kocsi tömege ne változzon, de elkerüljék az esetleges tűzeseteket. Az elektromos autóknál azonban az akkumulátort nem szerelik ki, így azok sérülés esetén kigyulladhatnának, mégsem számoltak be a tesztelők egyetlen ilyen esetről sem. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!