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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Suzuki talán még a többi japán autógyártónál is később kapott észbe az elektromos átállás kapcsán, és csak most, 2023 elején mutatták meg első globális villanyautójukat.

Indiában volt a premier, de, hogy hol fogják gyártani, azt egyelőre nem tudni.

Suzuki DNS

A Suzuki eddig nem nagyon beszélt elektromos terveiről, de tavaly augusztusban annyit már elárultak, hogy amióta 5% részesedést vásárolt bennük a Toyota, hozzáférnek a világ legnagyobb autógyártójának kutatási eredményeihez és technológiájához, így első elektromos modelljük is erre fog épülni.

A vállalat január 11-én az indiai Auto Expo 2023 kiállításon a Maruti Suzuki standján mutatta be az első elektromos koncepciót, az eVX-et. (Az indiai Maruti 2003 óta a Suzuki tulajdonában van).

Suzuki eVX

Az autóról egyelőre annyit lehet tudni, hogy SUV lesz és „egyesíti a Suzuki erős 4×4 DNS-ét a legújabb tisztán elektromos autók fejlett szolgáltatásaival”. A végleges változat 2025-ben kerül sorozatgyártásba, és globális modellnek szánják.

A műszaki specifikációk kapcsán konkrét méreteket is megosztottak, így tudjuk, hogy az eVX 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles, és 1,6 méter magas, azaz pár milliméter híján pontosan akkora, mint egy S-CROSS. Az akkumulátor 60 kWh kapacitású lesz, a hatótávra pedig 550 kilométert ígérnek, de ezt az indiai MIDC szabvány szerint kalkulálták, úgyhogy WLTP-ben úgy 350-400 kilométert jósolnánk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.