Duplázta a villanyautó eladásait a BMW Csoport
A BMW Csoport is közzétette 2022-es értékesítési adatait, és jó hír, hogy duplájára emelkedtek a cég villanyautó eladásai.
Idén további növekedés várható.
Külső körülmények
Több más autógyártóhoz hasonlóan a BMW csoport személyautó eladásai is csökkentek 2022-ben, mégpedig globálisan 4,8 százalékkal. A vállalat ezt a pandémia mellett az ellátási lánc problémáival és az ukrajnai háborúval magyarázta. Jó hír azonban, hogy kifelé jönnek a gödörből, a negyedik negyedévben minden főbb régióban 10-13 százalékos növekedést tapasztaltak 2021 azonos időszakához képest.
A csoport kiemelt pár speciális üzletágat illetve termékvonalat is. Náluk is látszik az a trend, amit több ország éves statisztikaiban megfigyelhettünk, miszerint a konnektoros hibridek eladásai csökkentek, a tisztán elektromos autóké pedig növekedtek.
A vállalat 215.755 villanyautót értékesített tavaly, ami 107 százalékos növekedés volt 2021-hez képest, és a csoport személyautó eladásainak 9 százalékát tette ki. 2023-ra 15 százalék a cél.
A pénzügyi jelentésre még egy pár hetet bizonyosan várni kell, de valószínűleg jót tesz majd a számoknak, hogy magasabb haszonnal árult M sportszéria eladásai 8,4 százalékkal nőttek. A villanyautós vonalon 2023-ra a BMW i5 premierjét emelték ki, mint egy különösen fontos új típus forgalmazásának kezdetét.
A regionális bontásban a vállalat a BMW és a MINI számait közölte csak, de kiemelték, hogy a Rolls-Royce luxusmárka a 118 éves történetének legmagasabb értékesítési mutatóját érte el, 6021 darabbal.