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 Az Intel önvezető autókkal foglalkozó részlege, a Mobileye sajtóközleményben jelentette be, hogy megkapta a TÜV SÜD engedélyét az önvezető technológiájának tesztelésére a német utakon. A vállalat még 2021 őszén jelentette be, hogy partnerével, a Sixt autókölcsönzővel közösen robottaxi-szolgáltatást kíván elindítani, amelyhez a NIO ES8-as elektromos sportterepjáróját választották annak nagy helykínálata miatt. Az önvezető autók tesztelése Münchenben és Darmstadtban kezdődik, de más európai országokban is tervez hasonló projekteket a Mobileye. Az Amerikai Egyesült Államokba már tavaly szeptemberben megérkeztek az első példányok az önvezető ES8-asokból, de utasokat még ott sem szállít a vállalat. A NIO ES8-ak érzékelők tucatjával és a Mobileye saját önvezető rendszerével, a Mobileye Drive-val vannak felszerelve. A 13 kamerából, hat térhatású radarból, valamint három nagy hatótávolságú és hat kis hatótávolságú térhatású LiDAR-ból álló érzékelőcsomag által gyűjtött adatok feldolgozásához az EyeQ System-on-Chip (SoC) biztosítja a szükséges számítási teljesítményt. A teljes rendszer méretezhető, és ezáltal különböző Mobility-as-a-Service (MaaS) feladatoknál is felhasználható, legyen szó akár robottaxizásról, vagy utolsó kilométeres áruszállításról. A kínai villanyautók volánja mögött egy biztonsági sofőr fog ülni a tesztelések során, amíg a cég meg nem szerzi a szükséges engedélyeket a teljesen ember nélküli járművek üzemeltetéséhez. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!