Az Intel önvezető autókkal foglalkozó részlege, a Mobileye sajtóközleményben jelentette be, hogy megkapta a TÜV SÜD engedélyét az önvezető technológiájának tesztelésére a német utakon. A vállalat még 2021 őszén jelentette be, hogy partnerével, a Sixt autókölcsönzővel közösen robottaxi-szolgáltatást kíván elindítani, amelyhez a NIO ES8-as elektromos sportterepjáróját választották annak nagy helykínálata miatt. Az önvezető autók tesztelése Münchenben és Darmstadtban kezdődik, de más európai országokban is tervez hasonló projekteket a Mobileye. Az Amerikai Egyesült Államokba már tavaly szeptemberben megérkeztek az első példányok az önvezető ES8-asokból, de utasokat még ott sem szállít a vállalat. A NIO ES8-ak érzékelők tucatjával és a Mobileye saját önvezető rendszerével, a Mobileye Drive-val vannak felszerelve. A 13 kamerából, hat térhatású radarból, valamint három nagy hatótávolságú és hat kis hatótávolságú térhatású LiDAR-ból álló érzékelőcsomag által gyűjtött adatok feldolgozásához az EyeQ System-on-Chip (SoC) biztosítja a szükséges számítási teljesítményt. A teljes rendszer méretezhető, és ezáltal különböző Mobility-as-a-Service (MaaS) feladatoknál is felhasználható, legyen szó akár robottaxizásról, vagy utolsó kilométeres áruszállításról. A kínai villanyautók volánja mögött egy biztonsági sofőr fog ülni a tesztelések során, amíg a cég meg nem szerzi a szükséges engedélyeket a teljesen ember nélküli járművek üzemeltetéséhez. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!