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 A Renault villanyautós üzletága, az Ampere ismertette 2026-tól 2030-ig tartó új akkustratégiáját, amely négy beszállítót és két jól ismert akkukémiát foglal magába. Az egyik cellatípus Magyarországról érkezik majd. Első Az autóipar egyre nagyobb számban használ LFP cellákat a hagyományosan használt NMC/NCA kémia helyett és hamarosan a Renault is beáll a sorba. Az Ampere közleményben ismertette új akkustartégiáját, amely négy akkubeszállítóra és két akkukémiára épül. 2026-tól már az autókba építik a CATL és az LG LFP celláit – előbbi hazánkból, a kínai akkugyártó debreceni gyárából, utóbbi pedig a koreai cég lengyel üzeméből érkezik majd. Az LG állítólag sikeresen lokalizálta az LFP ellátási láncot Európában, azaz az aksik főbb alkotóelemei a kontinensen belülről érkeznek majd – de azért itt mi érzünk némi apróbetűs részt a háttérben, ugyanis az nem derül ki, hogy ez milyen mélységig megy le, csak az anód és katód anyagok készülnek helyi gyárakban, vagy ezek alapanyagainak finomítása, esetleg a bányászat is lokális. A CATL debreceni gyárának látványterve. A CATL már tavaly ősszel bejelentette, hogy új, nagyobb energiasűrűségű és villámgyorsan tölthető Shenxing cellái német és magyar akkugyáraiban is gyártásba kerülnek, így valószínűleg erről a típusról lehet szó. Kiderült milyen akku készül majd Debrecenben A Shenxing egy olyan LFP cella, amely 10 perc alatt tölthető 80 százalékra, de a CATL fejleszt már egy ennél is gyorsabban, 6C-vel tölthető akkutípust is Qilin 2.0 néven – ennek európai gyártását azonban még nem erősítették meg. Brutális LFP akkumulátorokkal készül a BYD és a CATL Az új LFP cellák mellett természetesen a nagyobb hatótávú autók NMC cellái sem maradnak el, amelyeket szintén az LG lengyel gyára szállít majd a jövőben. Ezek különlegessége az lesz, hogy az Ampere szerint koreai partnerükkel ők alkalmaznak majd először cell-to-pack (CTP) technológiát pouch, azaz zacskós cellák esetén. A CTP kialakítás megspórolja az akkucellák modulokba integrálását, azokat közvetlenül az akkupakkba helyezik, amivel nő a volumetrikus energiasűrűség és csökken a pakk tömege is. Moduláris (balra) és CTP dizájn (jobbra). Forrás: ú A pouch cellatípus a laborban, a cellák kísérleti fázisában közkedvelt megoldás, mert viszonylag könnyen és gyorsan előállítható, ám a sorozatgyártásban az utóbbi időben háttérbe szorulni látszott, mert egyes gyártók megkérdőjelezték a sérülékenyebb csomagolás biztonságát. A BYD például idén januártól le is állt az ilyen típusú akkucellák gyártásával. LG pouch (zacskós) cella. Az Ampere a cell-to-pack megoldástól és az LFP cellák alkalmazásától azt várja, hogy átlagosan 20 százalékkal csökkennek majd az akkumulátorok költségei. A CATL és az LG mellett a francia AESC és Verkor cégek is szállítanak majd NMC akkucellákat az Ampere autóiba. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!