PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

A világ legnagyobb olajcége száll be a belső égésű motorok gyártásába

üzlet
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

10 százalékos részesedést vásárolt a világ legnagyobb olajcége a Renault és a Geely közös belső égésű motorokat gyártó vállalkozásában.

A Renault vezérigazgatója álomcsapatnak nevezte a hármast.

Dream Team

A Renault az elektrifikációhoz kapcsolódó átalakulása során a Fordhoz hasonlóan több egységben szervezi újra magát, sőt, ezeket külön leányvállalatokba is tömöríti.

Míg az Ampere az elektromos autók fejlesztéséért és gyártásáért felel, addig a Horse Powertrain a hagyományos, belső égésű motoros és hibrid hajtásláncokat készíti. Utóbbi céget egyébként nem egyedül üzemeltetik a franciák, partnerük a Geely, így a két vállalat osztozik a fejlesztési és gyártási költségeken. Az elektromos átállás évtizedei során csökkenő belső égésű eladások mellett is tovább maradhat nyereséges a hagyományos üzletág a két vállalat által biztosított nagyobb darabszám mellett.

Most ebbe a leányvállalatba szállt be a Saudi Aramco, amely a világ legnagyobb olajvállalata évi 500 milliárd dollár feletti forgalommal és 160 milliárdos nyereséggel.

Az olajcég eredetileg 20 százalékot tervezett megvásárolni a Horse-ból, de végül csak 10 százalékot vettek meg – így 45-45 százalék marad a Renault, illetve a Geely tulajdonában.

Az üzlet közel 8 milliárd dollárra értékeli a Horse piaci értékét, amely a világon 17 üzemmel és 19.000 alkalmazottal évi ötmillió belső égésű, hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc gyártására lesz képes.

A vállalatok célja, hogy innovatív megoldásokkal hozzájáruljanak az autóipar dekarbonizációjához. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója szerint most igazi dream team, álomcsapat jött létre – írja az Automotive News Europe.

Rendkívüli: teljesen átalakul a Renault

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás