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
auto

Itt van Brüsszel legújabb terve: 2035-től OT rendszámot kapnak a benzinesek, dízelek

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

Úgy néz ki, nem múlik el hét újabb fordulat nélkül az Unió 2035-ös tervei kapcsán.

Most úgy néz ki nem a tiltást, hanem a pszichológiai hadviselést választották.

Fosszilok

Az utóbbi hónapokban már több hír is szólt arról, hogy az autógyártók lobbicsoportja igyekszik elérni, hogy Brüsszel puhítson a 2035-ös tiltás tervezetén. Az Európai Bizottság köreiből származó értesülések szerint egyébként mutatkozik némi hajlandóság a döntéshozók körében a tervek módosítására, mivel úgy látják, a vásárlók egy jelentős része még 10 év múlva sem lesz kész a váltásra.

De miközben a jelek abba az irányba mutatnak, hogy a plug-in hibridek mellett a kizárólag szintetikus e-benzinnel működő belső égésű motoros autók is túlélhetik 2035 január elsejét, úgy néz ki, az Unió igyekszik pszichológiai nyomásgyakorlással is befolyásolni a fogyasztói szokásokat.

A belga Sretuer hírügynökség forrásai szerint a Bizottság arra készül, hogy egy évtized múlva már OT jelöléssel kezdődjenek a hagyományos motorral szerelt autók rendszámai.

Az Oldtimer megjelöléssel állítólag az a cél, hogy a technológia elavultságát próbálja meg érzékeltetni a társadalom számára, ezzel sarkallva a fogyasztókat a villanyautók vásárlására. A meglepő ötletet állítólag több ország is támogatja.

Az elképzelések szerint a szabályozás első körben a csak belső égésű motorral, vagy azzal is rendelkező új járművekre lenne érvényben, de elképzelhető, hogy később majd a műszaki vizsga lejártakor a meglévő flotta is új rendszámtáblákat kaphat. Utóbbi ötlet ellen egyébként állítólag többen felszólaltak a Bizottság ülésén, a magas és felesleges költségekre hivatkozva.

A kiszivárgott munkaanyagokból azonban az is kiderült, hogy eredetileg még ennél is vadabb ötleteket dobtak be a képviselők. Egy korai vázlat szerint például kellemetlen szagot árasztó adalékot kellett volna keverni a fosszilis üzemanyagokhoz 2035 után – a Wunder-Baum mérnökei állítólag 13 mintát kevertek ki és mutattak be az illetékeseknek. Úgy hírlik, hogy a legesélyesebb a BS jelölésű lett volna a bevezetésre, de a HS-re is sokan szavaztak.

Egy másik javaslat egy nagy csokoládégyártó támogatásával készült, akik lila füstöt képző biofestéket adtak volna az üzemanyagokhoz – a multinacionális vállalat anyagi támogatása részben fedezte volna a bevezetés költségeit is.

A fenti két ötlet célja az lett volna, hogy jobban érezhetővé tegye a szénhidrogének elégetésének hatásait az egyszerű állampolgár számára, ám végül ezeket túl radikálisnak tartották.

A Bizottság végül a nyertes, OT rendszámos ötletet akár még a mai napon, április elsején szavazásra bocsájthatja.

Ugorhat 2035, újabb könnyítést kaphatnak az autógyártók

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás