Újabb fordulat következett be az Avatr légellenállási sztorijában, mivel a gyártó egy nyilvános teszten demonstrálta autója képességeit, majd hatalmas összegre perelte a botrányt elindító bloggert. Egyelőre azonban nem biztos, hogy ez egy lefutott meccs. Sorry, not sorry Ahogy arra már az eredeti hír kapcsán is figyelmeztettünk, Kínában mostanában többször is előfordult, hogy a kattintásvadász bloggerek mondvacsinált dolgokkal vádoltak meg autógyártókat, majd a bíróságon elvesztették a pereket.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 Elsőre most úgy tűnhet, ez lehet majd az Avatr sztori vége is, de azért van egy kis csavar a történetben. Nemrég nagy port kavart, hogy a cég által hirdetett 0,21-es légellenállási együttható valódiságát kérdőjelezte meg egy blogger, aki elvitt egy Avatr 12-est egy nagy kínai laborba, ahol a szakemberek a szélcsatornában 0,28-as értéket mértek – ez több, mint 30 százalékkal rosszabb. A gyártó ezt érthető módon zokon vette és egy nyilvánossá tett teszten próbálta bizonyítani igazát. Ennek eredménye szerint 160 km/h sebességnél valóban 0,2173 lett az autón mért érték. Csakhogy az Avatr saját tesztje szerint is, 120 km/h-nál 0,2325-0.2972 közötti értékeket mértek, ami egybevág a blogger eredeti állításával. Mondjuk, hogy a mért értékek között miért volt ekkora szórás, az jó kérdés, de a cég már korábban utalt rá, hogy nem mindegy, hogyan áll a spoiler, illetve zárva vannak-e a légbeömlők. Az Avatr saját tesztje. Forrás: CnEVPost.com Ettől függetlenül a blogger egy videóban elnézést kért a cégtől, ám az Avatr ezzel sem elégedett, mert szerintük szándékosan nevezte az autót prototípusnak, hogy összezavarja a vásárlókat. A vállalat ezután 1,4 millió dolláros pert indított a kínai blogger ellen a félrevezető és a márka hírnevét csorbító kijelentések miatt – írja a CnEVPost. Kamu légellenállással reklámozza autóit az Avatr? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!