PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOC9raWEtZXYzLTA4MTItNjAweDUwMC1jLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDgva2lhLWV2My0wODEyLTEzMDB4NjAwLWMucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOC9raWEtZXYzLTA4MTItMTMwMHg2MDAtYy5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Bár az ember már azt gondolná, a dízelbotrány a történelemkönyvek lapjaira tartozik, újabb ítéletek születtek ma délelőtt az ügyben. Ezúttal a német bíróság hozott döntést. Bűnbakok? A pandémia is hátráltatta azt az évek óta tartó pert, amely 175 tárgyalási nap után ért véget a mai napon Németországban. Az eljárás nem volt egyszerű, mert a tanúk jelentős része maga is gyanúsított volt, ezért sokszor merült fel kétely a vallomásukkal kapcsolatban. Végül a több ezer oldalnyi perirat állításainak mérlegelése után a braunschweigi tartományi bíróság úgy döntött, hogy négy Volkswagen vezető egyértelműen felelőssé tehető az évekig tartó csalássorozatban. A Volkswagen dízelmotorok fejlesztéséért felelős vezetője 4,5 év letöltendő börtönt kapott, míg a hajtáslánc elektronikájának tervezését felügyelő középvezető két év hét hónapig lesz börtönben. Két további elítélt ennél kevésbé szigorú büntetést kapott. A mostani per legmagasabb beosztású vádlottja, a Volkswagen volt fejlesztési igazgatója egy év három hónap, míg egy részlegvezető egy év tíz hónap felfüggesztett börtönbüntetéssel felel cselekedeteiért. A most elítélt négy férfi ártatlannak vallotta és bűnbaknak tartja magát. Nehezményezik, hogy sokan vádalkut kötöttek és miután rájuk terhelőleg vallottak, megúszták a büntetést. Az ítélet még nem jogerős, feltehetőleg többen fellebbezni fognak. Még nincs vége De nem ez volt az utolsó per a dízelbotrány ügyében. Még mindig nem zárult le Martin Winterkorn eljárása, aki a kérdéses időszakban a Volkswagen vezérigazgatója volt. Az idős ex-cégvezető egészségi állapota és műtétjei miatt többször elhalasztották a tárgyalást és jelenleg is fel van függesztve az eljárás. Nem kizárt, hogy nem is lesz belőle semmi. De a cégvezető ügye mellett is további négy eljárás van folyamatban összesen 31 ember ellen. Címlapkép: wikimeda. Nyolc Volkswagen vezető, köztük a volt vezérigazgató áll bíróság elé Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!