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
auto
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

Eredetileg a Sanghaji Autószalonon tervezte leleplezni vadonatúj elektromos autómodelljét a Xiaomi, ám egy halálos baleset, és az azt követő rendőrségi nyomozás végül arra késztette, hogy elhalassza a YU7 premierjét. Tegnap este azonban hivatalosan is bemutatkozott a márka legelső tisztán elektromos meghajtású szabadidő-autója, ami legalább ugyanakkora sikernek ígérkezik, mint az SU7 elektromos szedán.

Gyorsul a villanyautók gyártása, megemelte éves célkitűzését a Xiaomi

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

A YU7 nem csupán az SU7 magasított változata: egy teljesen új fejlesztésű, prémium SUV, amely a technológiai fejlettséget, luxust, és a teljesítményt egyesíti egy sportosan elegáns formaterv alatt. A modell 4999 mm hosszú, 1996 mm széles és 1600 mm magas, kereken 3 méter a tengelytávja, így az autó sziluettje egyszerre alacsony és széles, ami dinamikus és erőteljes megjelenést kölcsönöz neki mindössze 0,245 Cd légellenállási együtthatóval.

Az YU7 678 literes hátsó csomagteret kínál, amely a hátsó ülések lehajtásával akár 1758 literre bővíthető. Elöl egy 141 literes frunkot is kialakítottak a tervezők, amely akár nyolc különböző módon nyitható.

A dizájn különlegességei közé tartoznak a kihúzható, síkba simuló ajtókilincsek, a vízcsepp formájú, szellőzőcsatornákkal ellátott első fényszórók, valamint a prémium ultra-vörös fényű hátsó lámpák, amelyek különösen éjszaka kölcsönöznek látványos, egyedi karaktert az autónak.

Az utastérben a Dual-Zone Surround Luxury Cabin koncepció tárul elénk, ami a vezetői élmény, a kényelem és a prémium minőség tökéletes egyensúlyára épít. A Nappa bőrrel borított ülések nullgravitációs pozícióba dönthetők, masszázsfunkcióval és memóriahabbal rendelkeznek. A hátsó ülések 135°-os dőlésszöggel elektromosan állíthatók, a térérzetet pedig 1,7 m²-es panorámatető fokozza.

A középpontban a Xiaomi HyperVision Panoramic Display áll – egy többképernyős, mini LED-es, ívelt kijelzőrendszer, amely 1,1 méteres szélességével a szélvédő alsó részére vetíti az információkat. 108 PPD felbontással és 1200 nites fényerővel rendelkezik, tükröződésmentes, testre szabható, és a sofőr látóteréhez alkalmazkodik.

A hajtásláncokat tekintve a Xiaomi YU7 három különböző konfigurációban lesz elérhető:

  • YU7 Standard RWD: egyetlen, 235 kW teljesítményű hátsó villanymotorral szerelt változat, amely 528 Nm nyomatékot biztosít. A 0–100 km/h-s gyorsulást 5,88 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 240 km/h.
  • YU7 Pro AWD: két villanymotorral felszerelt összkerékhajtású modell, amely összesen 365 kW teljesítményt és 690 Nm nyomatékot nyújt. A 0–100 km/h-s sprinthez 4,27 másodpercre van szüksége, végsebessége szintén 240 km/h.
  • YU7 Max AWD: a csúcsváltozat két villanymotorral, amelyek együttesen 508 kW teljesítményt és 866 Nm nyomatékot adnak le. A gyorsulása 0–100 km/h-ra mindössze 3,23 másodperc, végsebessége pedig eléri a 253 km/h-t.

A Standard RWD változatot 96,3 kWh kapacitású LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorral szerelik, amely akár 835 km hatótávolságot biztosít a kínai CLTC szabvány szerint. A Pro AWD változat szintén 96,3 kWh-s LFP akkumulátorral rendelkezik, de az összkerékhajtás miatt a hatótávolság körülbelül 770 km. A Max AWD verzió nagyobb, 101,7 kWh-s NCM (lítium-nikkel-kobalt-mangán) akkumulátort használ, ami 760 km hatótávolságot eredményez.

Mindegyik típus 800 V-os szilícium-karbid rendszerű villámtöltésre képes, így akár 12 perc alatt teljesíthető a 10–80% töltés.

A teljes YU7 széria LiDAR-ral, 4D milliméteres hullámhosszúságú radarral, 11 kamerával és 12 ultrahangos érzékelővel érkezik, teljes körű vezetéstámogatást nyújtva városi és autópályás környezetben is.

Kínában a piaci bevezetés júliusban kezdődik, de vételárat egyelőre nem jelentett be a Xiaomi.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás