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 Ahogy arra már nemrég figyelmeztettünk, úgy néz ki, elfogyott a lendület a magyar villanyautó piacon – legalábbis ez derül ki a Datahouse adatsorából. Januárban még +51 százalékban voltunk a negyedév végére ez már csak +5 százalék volt, ami most háromra csökkent. Úgy néz ki az állami támogatás nálunk is inkább csak előre hozta a vásárlásokat, mintsem a keresletet növelte lényegesen és tartósan. Típusok 2024 azonos hónapjához képest szinte egy teljes százalékponttal esett a villanyautók májusi részaránya a magyar újautó piacon. Ez darabszámban még mindig enyhe (+1%) növekedést is jelentett, de csekély vigasz az európai növekedést nézve. Első helyen ismét a Tesla Model Y végzett májusban, a Model 3 viszont már kiesett a havi Top 10-ből, alig ötöt adtak át belőle. A Kia EV3 továbbra is egy nagyon sikeres Niro utódnak tűnik a magyar piacon, 83-at állítottak forgalomba belőle májusban. A BMW iX1 számai a harmadik helyre voltak elegendőek. A negyedik helyen van már a Ford újdonsága, az új elektromos Puma, amelyből az első darabok áprilisban érkeztek az országba, de az újdonságok között a Hyundai Inster is tartja magát ötödikként. És ha már újdonságok, befutott az Opel Frontera is, megjött az első 16 darab, a Renault 5 pedig 12 példánnyal nyitott a magyar piacon. # Típus 2025. május 1 TESLA MODEL Y 111 2 KIA EV3 83 3 BMW IX1 42 4 FORD PUMA 27 5 HYUNDAI KONA 26 6 HYUNDAI INSTER 20 7 BMW I4 19 8 VOLVO EX40 18 9 VOLVO EX30 17 10-11 MERCEDES EQA 16 10-11 OPEL FRONTERA 16 12 FORD EXPLORER 15 13-15 BYD SEAL 14 13-15 CUPRA BORN 14 13-15 SKODA ELROQ 14 16 BMW IX 13 17-18 OMODA OMODA 5 12 17-18 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 12 19-22 HYUNDAI IONIQ 5 11 19-22 HYUNDAI IONIQ 6 11 19-22 KIA NIRO 11 19-22 VOLKSWAGEN ID.4 11 Egyéb: 266 Összesen: 799 Az első öt hónapot is a Model Y vezeti, az EV3 viszont beelőzte a Model 3-at. Persze tudjuk, hogy a Tesla sanghaji szállítmányainak zöme júniusban fut be, úgyhogy a hónap végére kiderül tud-e javítani a típus. A BYD továbbra is négy típussal van a Top 20-ban és a legolcsóbb típus, a Dolphin Surf még be sem futott a kereskedésekbe. A legtöbb vásárlót idén a két Tesla mellett a Volvo EX30, a Hyundai Kona, a BMW i4 és pont az előbb említett BYD egyik olcsó modellje a Dolphin veszítették a Top 20 szereplői között. # Típus 2025. január-május Változás 1 TESLA MODEL Y 502 -30% 2 KIA EV3 279 – 3 TESLA MODEL 3 276 -20% 4 BYD ATTO 3 197 5% 5 BYD SEAL 151 57% 6 BYD SEAL U 125 – 7 BMW IX1 117 193% 8 FORD EXPLORER 104 – 9 VOLVO EX30 97 -59% 10 HYUNDAI KONA 89 -47% 11 MERCEDES EQE 79 5% 12-13 MINI COOPER 78 420% 12-13 BMW I4 78 -10% 14 HYUNDAI INSTER 72 – 15 BYD DOLPHIN 69 -33% 16 HYUNDAI IONIQ 5 68 13% 17 SKODA ELROQ 60 – 18 MERCEDES EQA 57 19% 19 CITROEN C3 56 – 20 FORD CAPRI 53 – Egyéb: 1305 – Összesen: 3912 +3% Márkák A márkák rangsorát is a Tesla vezette májusban, mögötte a Kia és a BMW zárta a dobogót. # Márka 2025. május 1 TESLA 116 2 KIA 106 3 BMW 97 4 HYUNDAI 68 5 BYD 59 6 FORD 54 7 VOLVO 49 8-9 MERCEDES 35 8-9 VOLKSWAGEN 35 10 OPEL 27 11-12 AUDI 22 11-12 SKODA 22 13 CUPRA 18 14 CITROEN 14 15 RENAULT 13 16 TOYOTA 12 17 OMODA 12 18 PEUGEOT 8 19-20 MG 7 19-20 LEXUS 7 Egyéb: 18 Összesen: 799 Az első öt hónap összesítésében is az amerikai cég van az élen, igaz 27 százalékos visszaeséssel, míg a BYD erős második. A BMW és a Kia ismét a dobogóért harcolnak, most a németek állnak jobban. A Tesla mellett a Hyundai, a Volvo, a Skoda és a Nissan vesztettek még vevőket, míg a Kia, a Ford, a Mini és a Porsche szerezték a legtöbb új vásárlót. # Típus 2025. január-május Változás 1 TESLA 786 -27% 2 BYD 617 59% 3 BMW 364 28% 4 KIA 343 290% 5 HYUNDAI 279 -4% 6 FORD 236 363% 7 MERCEDES 210 1% 8 VOLVO 177 -39% 9 VOLKSWAGEN 157 21% 10 AUDI 104 68% 11 SKODA 90 -8% 12 MINI 78 420% 13 CUPRA 66 47% 14 TOYOTA 65 124% 15 CITROEN 65 – 16 OPEL 53 8% 17 NISSAN 43 -89% 18 PORSCHE 34 580% 19 PEUGEOT 31 343% 20 OMODA 28 – Egyéb: 86 – Összesen: 3912 +3% Konszern szinten csoportosítva a Tesla mögött a Hyundai-Kia és a BYD vannak még dobogón, míg a Volkswagen Csoport és a BMW csoport nemcsak tőlük, de a mögöttük levőktől is jól elkülönülve zárják az első öt helyet. # Cégcsoport 2025. január-május Változás 1 TESLA 786 -27% 2 HYUNDAI-KIA 622 65% 3 BYD 617 59% 4 VOLKSWAGEN CSOPORT 451 33% 5 BMW CSOPORT 442 48% 6 FORD 236 363% 7 MERCEDES-BENZ 210 0% 8 GEELY 177 -39% 9 STELLANTIS 159 57% 10 TOYOTA 80 63% 11 NISSAN 43 -89% 12 CHERY 28 – 13 RENAULT CSOPORT 25 39% 14 SAIC 19 -75% 15 KG MOBILITY 12 -14% 16 HONDA 3 -96% 17 DONGFENG 2 – 18 JIAYUAN 0 -100% 19 JLR 0 -100% 20 MAZDA 0 -100% 21 NIO 0 -100% 22 SUBARU 0 -100% Egyéb: 0 – Összesen: 3912 +3% Hajtásláncok Idén májusban 10.899 új személyautót adtak el Magyarországon (+14%), ami 54.588-ra növelte az első öt hónap végeredményét (+6%). A tisztán elektromos hajtás aránya májusban 7,3% volt, míg az első öt hónap eredménye 7,2% lett, ami egy tizeddel alacsonyabb tavalyi év adatánál. Az év első öt hónapja után sima hibridek és a dízelek is egy hajszálnyi növekedést mutatnak 2024-hez képest. A plug-in hibridek aránya csökkent, de a visszaesés nem jelentős. A mild hibridek 36 százalék feletti eredménnyel vezetik a piacot, a növekedés pedig 25 százalékos éves szinten. A hagyományos benzinesek eladásai 14 százalékkal estek vissza. Az áprilisi eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Egyelőre mindenki a Model Y hátsó lámpáit nézi a magyar újautó-piacon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!